Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Populariteit kant-en-klare salades stijgt in Portugal

"We hebben een positieve groei op de markt voor kant-en-klare salades doorgemaakt. Deze markt doet het over het algemeen erg goed en laat een duidelijke verschuiving zien naar de consumptie van meer groenten en fruit en gemaksproducten. Vitacress heeft deze trend benut en onze strategie loont," legt Jose Fradeira uit, directeur van Vitacress Portugal. 

Vitacress heeft een eigen afdeling in Portugal met eigen bedrijven en een fabriek. "In 2017 groeide onze omzet met 17%. Dit is een veel sterkere groei dan die van de totale markt, die met 10,5% groeide. Onze groei is grotendeels te danken aan het ready-to-eat-segment, verpakte salades en onze lijn groentensnacks, die we tijdens de Web Summit Conference hebben gelanceerd. Ons snackassortiment was beschikbaar in de Speakers' Lounge en we stonden ook met een stand op de beursvloer tijdens deze conferentie. De lijn bestaat uit cherry tomaten, radijzen en babywortelen. We zijn er trots op dat McDonald's Portugal onze babywortel snackverpakking in haar menu heeft opgenomen. Het product wordt vooral verkocht als onderdeel van het Happy Meal zodat kinderen van jongs af aan vertrouwd raken met het eten van groenten."

Ons merk wordt ook in Spanje verkocht, waar we met ons bio-assortiment verpakte sla een sterke positie op de markt hebben opgebouwd. Bio is een andere veelbelovende trend, niet alleen in Spanje maar ook in Portugal. Het is een goed signaal dat retailers fors investeren in deze trend. Ze maken niet alleen meer schapruimte vrij voor bioproducten maar openen ook nieuwe filialen waar uitsluitend biovoeding te koop is. We voorzien voor de komende jaren een nog sterkere groei van deze trend."




Fruit Logistica
"Fruit Logistica in Berlijn is altijd weer een ideaal moment om onze exportklanten te spreken en potentiĆ«le internationale klanten kennis te laten maken met ons merk. Uiteraard is het niet mogelijk om onze kant-en-klare salades buiten Portugal en Spanje te exporteren omdat deze producten te beperkt houdbaar zijn. We wassen en verpakken echter ook groenten die we naar Noord-Europa exporteren naar landen zoals Noorwegen, Polen, Zwitserland, Denemarken en Nederland," aldus Fradeira. 

U kunt Vitacress Portugal bezoeken op Fruit Logistica, hal 5.2, stand C-12.
 

You can visit Vitacress Portugal at the Fruit Logistica in hall 5.2 at stand C-12. 
Publicatiedatum: