Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wie wordt de disruptive in de AGF-sector?

Tholen – De AGF-sector staat bekend als een traditionele sector, een van dozen schuiven in de keten en waar sommige spelers het nog altijd zonder computer stellen. Toch zijn dit uitzonderingen want zonder moderne communicatietechnologie zul je het als bedrijf op de lange termijn niet redden. Maar ook al ben je een totale digibeet of slechts een beetje ingevoerd in de digitale wereld, je kunt er in 2018 een vliegende start mee maken. Wie weet wordt jouw bedrijf de voorloper en ga je via digitale transformatie de strijd aan met gevestigde organisaties.



Zakendoen in versie 3.0
"De spelers in de supply chain zijn veranderd. Bij het zakendoen kunnen tegenwoordig zomaar schakels in de keten worden overgeslagen. Een teler kan online rechtstreeks zaken gaan doen met een afnemer of consument. De communicatie- en informatie kanalen tussen partijen ontwikkelen zich steeds verder, we zitten qua ontwikkelingen al in versie 3.0. In versie 1.0 was er eenrichtingsverkeer tussen de schakels in de keten, in versie 2.0 ontstond communicatie over en weer en versie 3.0 is het netwerkmodel waar steeds meer bedrijven en consumenten zich in bewegen", leggen Jelmer Vet en Duco Boomsma van Oracle Digital BeNeLux uit.



Fans
Jelmer en Duco denken dat er voor de AGF-sector veel kansen zijn wanneer organisaties zich professioneler profileren in de huidige digitale wereld. Een website als uithangbord of wegwijzer naar je bedrijf is niet meer voldoende. Websites ontwikkelen zich steeds meer als servicekanaal richting je klanten. Dus hoe maak je daarmee een onuitwisbare indruk en welke andere kanalen zijn er om nieuwe klanten te vinden en bestaande klanten als fans aan je bedrijf te blijven binden.

Seminar
Jelmer: "Wij hebben onder andere Bidfood, het voormalige DeliXL, ondersteund bij hun digitale transformatie. Via hun online platform zijn service, inspiratie, bestel- en adviesfuncties geïntegreerd. Er zijn veel kant-en-klare tools die deze processen ondersteunen. We denken dat spelers in of verwant zijn aan de AGF-markt hiermee hun positie in de markt kunnen verbeteren. Daarom organiseren we binnenkort een seminar waarin we specifiek ingaan op de mogelijkheden voor de sector. Suggesties voor onderwerpen van hierin geïnteresseerde bedrijven zijn van harte welkom. Dan kunnen we het seminar nog beter afstemmen op deze doelgroep."

Voor suggesties voor onderwerpen voor de seminar of alvast inschrijven kunt u een mail versturen naar het Oracle Digital Food & AGF Team.
 
Voor meer informatie
Oracle Nederland BV
Nieuwevaart 5
1018 AA Amsterdam
www.oracle.com

Jelmer Vet
jelmer.vet@oracle.com
T: +31 30-6627015
M: +31 6-15466023

Duco Boomsma
duco.boomsma@oracle.com