Supermarktketen Lidl start het nieuwe jaar gezond met een campagne die volledig in het teken staat van groenten en fruit. Gedurende acht weken kunnen klanten sparen voor Vitamini's, knuffels in de vorm van groente en fruit. Daarnaast introduceert Lidl de Vitamini app, waarmee kinderen spelenderwijs meer leren over groenten en fruit.
Aan de hand van de Vitamini's brengt Lidl het belang van gezonde voeding onder de aandacht. Het Nationaal Actieplan Groente en Fruit (NAGF) ondersteunt de campagne van Lidl en is verantwoordelijk voor alle inhoudelijke informatie die over groenten en fruit wordt verstrekt. Het NAGF heeft als doel de consumptie van groenten en fruit in Nederland te stimuleren. Het actieplan geeft aan dat veel mensen wel groente en fruit eten maar het advies om dagelijks 250 groente en 2 stuks fruit te eten wordt respectievelijk door maar 6% en 16% van de volwassenen gehaald.
Tamara de Weijer, ambassadeur van het NAGF is blij met deze brede aandacht voor groenten en fruit: 'alleen samen met telers, handelaren, retail en horeca kunnen we de consumptie van groenten en fruit stimuleren. De actie van Lidl is een prachtig voorbeeld waarin zichtbaarheid en informatie over groenten en fruit de consument inspiratie biedt om met de producten aan de slag te gaan'.
"Als beste supermarkt in groenten en fruit vinden we het belangrijk om aandacht te hebben voor een gezond eetpatroon. Met deze campagne doen we dat op een leuke en informatieve manier en laten we zien dat vers en gezond eten makkelijk en lekker is," aldus Marlijn Simons-Somhorst van Lidl Nederland.
De Vitamini campagne loopt van 2 januari tot en met 25 februari 2018. In die periode kunnen klanten voor 8 Vitamini's sparen: wortel, broccoli, aubergine, champignon, appel, peer, aardbei en banaan.