Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Alex van Baak, logistiek manager bij Driessen Food:

"Dankzij GPS-Buddy realtime inzicht in temperatuur en rittenregistratie"



Sinds 1899 is de familie Driessen al actief in de voedingsmiddelensector. Had het bedrijf van oorsprong een traditie met wild, inmiddels is het assortiment sterk uitgebreid met onder andere vele (exclusieve) vleessoorten, vis, groenten, fruit, zuivel en kaas. Wat al die jaren wel gelijk is gebleven, zijn de passie en de liefde voor de producten evenals de warme klantvriendelijkheid. Zes dagen in de week, bijna 24 uur per dag worden de voedingsmiddelen klaargemaakt voor distributie. Doordat de productie van de diverse voedingsmiddelen verspreid is over drie locaties, is het op tijd uitleveren bepaald geen sinecure. Alex van Baak, logistiek manager bij Driessen Food, legt uit hoe het logistieke proces is vormgegeven.


Klik hier voor de referentie (video)

Temperatuurbewaking is cruciaal
Alex: "Wij vervoeren voedingsmiddelen, zowel van een van onze productielocaties naar onze hoofdvestiging in Bunnik als van het logistiek centrum naar onze klanten. Om dit goed te kunnen managen, werken wij met de oplossingen van GPS-Buddy. Het kunnen monitoren van de temperatuur is voor ons erg belangrijk om de beste kwaliteit te kunnen waarborgen. Waar we voorheen de temperatuur wekelijks handmatig moesten uitlezen en vastleggen, hebben we de temperatuur nu constant realtime inzichtelijk. Bovendien kunnen we dit met rapportages direct bij onze klanten aantonen."



Meedenken en maatwerk
Driessen Food levert onder andere aan horecabedrijven uit het midden en hogere segment, aan de internationale cruisevaart én levert vlees en gevogelte aan een bekende leverancier van maaltijdboxen. Naast de focus op temperatuur is ook de levertijd van groot belang. Het bedrijf belevert per dag zo'n 400 klanten. Vanaf half vijf 's ochtends is de eerste ploeg aan het werk, want het leveren op maat gaat ver. Stel een klant wil biefstuk van een specifiek gewicht, anders dan de gewichten die standaard worden aangeboden, dan wordt dit ter plaatse door de slagers gesneden.



Op tijd leveren door realtime inzicht
"Naast topkwaliteit producten verwachten klanten dat wij hun orders voor het middaguur bezorgen. Dat betekent dat wij goed en slim moeten plannen zodat wij leveren op het gewenste tijdstip en onder perfecte vervoerscondities. Het kunnen registeren van de ritten en het realtime kunnen zien waar een wagen zich bevindt, helpt ons hierbij en geeft ons goed inzicht in de rij- en lostijden. Doordat we ook zien waar er verkeersopstoppingen zijn, kunnen we klanten optimaal informeren over het tijdstip waarop ze hun goederen kunnen verwachten. De route-informatie geeft ons daarnaast inzichten waarmee we beter kunnen sturen op het aantal kilometers dat een chauffeur rijdt."



Klaar voor de toekomst
De oplossingen van GPS-Buddy kunnen, op verzoek van een klant worden uitgebreid. In het geval van Driessen Food is de digitale tachograaf download een volgende, logische stap. "Het downloaden van de gegevens uit het massageheugen van de tachograaf betekent voor ons op dit moment veel handwerk. Naast dat ik met een kastje fysiek de wagens langs moest gaan, ging het downloaden ook nog wel eens fout. Als de download echter was afgebroken, moest ik opnieuw beginnen en dat kostte mij al met al veel extra tijd. Daarnaast moet ik de chauffeurs regelmatig aan hun passen helpen herinneren. Groot nadeel is bovendien dat op dit moment de data alleen kan worden uitgelezen maar niet kan worden ingezien. Dat betekent dat wij de chauffeurs ook niet kunnen aanspreken, mochten zij bijvoorbeeld ongewenst rijgedrag vertonen. Door de tachograafdata in dezelfde omgeving inzichtelijk te maken als alle andere gegevens met betrekking tot de voertuigen, kunnen wij veel tijd (en boetes) besparen."

Voor meer informatie:
Driessen Food
www.driessenfood.nl

GPS-Buddy
Carola Rijnbeek
Tel: 036-5382880
c.rijnbeek@gps-buddy.com
www.gps-buddy.com