Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Valleri viert 60e verjaardag

Het Italiaanse Valleri viert haar 60e verjaardag. Het werd in 1957 opgericht en hield zich bezig met fruitteelt, maar na de overstroming in 1966 werd het bedrijf gedwongen om te zoeken naar alternatieve teelt. "Het was noodzakelijk om snel een inkomen te genereren en daarom zijn we overgestapt van fruitteelt naar tuinbouw," legt Stefano Valleri uit.


Boven en beneden: medewerkers in de boomgaard




Het teeltplan werd volledig herzien na de overstroming en het bedrijf is zich gaan toeleggen op het telen van uien, tomaten, paprika's, aubergines en courgettes.

 

In 1986 ging het bedrijf zich ook toeleggen op het telen van kropsla en kruiden in pot.



"In 1992 ben ik begonnen bij het bedrijf. We hadden toen ongeveer 5000 potten met kruiden. Dat stelt natuurlijk niks voor vergeleken met de ruim 700 duizend die we nu produceren," vertelt Stefano.



Sinds 1999 heeft het bedrijf ook een biocertificering waarmee Valleri voldeed aan de vraag naar biologische producten.



In het verleden leverde het bedrijf voornamelijk aan groothandelsmarkten.
In 1994 heeft Stefano zich toegelegd op de verkoop via grootschalige retailers. "Dat was een goede stap vooruit want tegenwoordig hebben de retailers de groothandel volledig vervangen," zegt Stefano.

Stefano benadrukt dat het succes van Valleri voor het grootste deel te danken is aan de werknemers: "Slechts een aantal werknemers bekleedt een vaste positie en de overige personeelsleden roteren werkelijks waardoor het bedrijf bekwaam personeel kan inzetten op alle stadia van het productieproces."






Ook de omgeving van het bedrijf speelt een rol bij de commerciële strategie van het bedrijf. Er komen veel toeristen en daarom is Valleri begonnen met een project waarbij toerisme wordt geïntegreerd binnen de tuinbouw.




Inmiddels heeft het bedrijf een rijk assortiment, zelfs met groentensnacks. Valleri blijft echter op zoek naar nieuwe producten en mogelijkheden om zichzelf te profileren: "Wij hebben passie voor het vak, het zit al drie generaties in ons bloed. De stimulans om het bedrijf voort te zetten halen we uit het introduceren van nieuwe producten, zoals gezonde en innovatieve producten," concludeert Stefano.

Contact:
Az. Agricola Valleri

Via del Vallone, 5
30010 Cavallino Treporti (VE)
Tel.: (+39) 041 5309581
Fax: (+39) 041 966812
Tel.: (+39) 335 7112954
Email: info@gliaromi.com
Web: www.gliaromi.com
Publicatiedatum: