Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
rapport:

Consumenten shoppen liever in winkel dan online

Meer en meer consumenten nemen een kijkje op het terrein van online boodschappen doen, maar uit recente enquĂȘtes blijkt dat een aanzienlijk deel van de bevolking nog steeds meer geniet van het shoppen in een echte winkel.

Van de 71% van de consumenten die de laatste drie maanden niet online hebben gewinkeld zei bijna de helft dat de belangrijkste reden was dat ze liever in een winkel rondlopen. Dit blijkt uit gegevens van The Hartman Group in het rapport Food Shopping in America 2017.

Uit het rapport blijkt echter dat online shopping wel blijft groeien. In 2017 zei 29% van de ondervraagde consumenten dat ze in de afgelopen drie maanden online voeding hadden besteld, vergeleken met 23% in 2014 en 18% in 2012.

"Zoals ons rapport Food Shopping in America 2017 aangeeft, is het zorgen voor voeding voor het huishouden een uitdrukking van aandacht en zorg voor zichzelf en anderen," aldus Laurie Demeritt, CEO van onderzoeks- en adviesbureau The Hartman Group, uit Bellevue, Washington. "Het is daarom dat veel consumenten boodschappen doen zien als meer dan een verplichte klus: het is een daad van aandacht."
Een grote meerderheid van de ondervraagde kopers -86%- zei dat ze in de afgelopen 30 dagen in een echte supermarkt hadden gewinkeld.

Ook uit een recente opiniepeiling van Reuters/Ipsos blijkt dat een meerderheid van de consumenten koos voor de winkelervaring bij hun lokale supermarkt. Hiervan zei 62,9% dat dit de beste ervaring opleverde, gevolgd het winkelen bij groothandelaars -13,8%-, speciaalzaken -9,3%- en online retailers -4,2%-.

Lokale supermarkten hadden -met vergelijkbare cijfers- ook de voorkeur vanwege de prijzen, het assortiment, de kwaliteit en het gebruiksgemak. Online retailers presteerden bijzonder slecht op het gebied van de prijzen. Slechts 2,6% van de consumenten gaf aan dat zij de beste online prijzen en kwaliteit hadden gevonden, terwijl slechts 2,3% van de consumenten beweerde online winkels te hebben ontdekt die de beste kwaliteit bieden voor wat betreft de boodschappen.

Volgens een artikel in het tijdschrift Fortune bleek uit de peiling dat 75% van de online shoppers zei dat ze zelden of nooit online kruidenierswaren kopen.

Bron: supermarketnews.com
Publicatiedatum: