Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groentenseizoen bracht een stabiel resultaat

Duitse coöperatie LGV-Frischgemüse maakt de balans op

LGV-Frischgemüse maakt aan het einde van het groentenseizoen traditiegetrouw de balans op en is daarbij tevreden met het afgelopen seizoen: in een uitdagende marktomgeving heeft de tuinderscoöperatie stabiele afzet- en omzetresultaten behaald en de basis gelegd voor een innovatieve groeistrategie voor de komende jaren.

In z'n totaliteit was 2017 een uitdagend jaar voor de tuindersfamilies: na een relatief koude winter lagen ook in de maanden april en mei zowel de temperaturen alsook de hoeveelheid daglicht onder het langjarig gemiddelde, wat tot een kleinere oogst leidde. Tijdens de rest van het seizoen was de afzet stabiel, maar nam deze niet enorm toe. Onder deze omstandigheden oogstten de LGV-tuinders tot eind oktober circa 34.500 ton groenten en daarmee behaalden ze een omzet van iets meer dan 60 miljoen euro. Het lage prijsniveau in heel Europa zorgde voor een lichte omzetdaling vergeleken bij vorig jaar.


LGV-directeur Florian Bell, Foto: LGV, Kurt Kracher

Versteviging van het merk 'LGV-Frischgemüse' en directe communicatie met de consumenten
LGV-directeur Florian Bell is positief over het afgelopen seizoen: "2017 was een transformatiejaar voor LGV. Er is veel gebeurd wat betreft de strategische organisatie en de bedrijfsleiding." Naast het grote positioneringsproject 'LGV 2016-2020', dat midden 2016 in het leven geroepen werd, lag de focus volgens Florian duidelijk op de versteviging van het merk en de directe communicatie met de eindverbruikers: "In juni hebben we succesvol een eerste grote stap gezet met de opening van de eerste 'LGV-Gärtnergschäftl' in Wenen." Deze winkel van waaruit men direct aan de consumenten verkoopt, maakt meer dan ooit persoonlijk contact met de klanten mogelijk. Zo kan LGV makkelijker inspringen op de behoeftes van de klant en in de toekomst nieuwe producten ontwikkelen.
Publicatiedatum: