Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Hogedraadteelt in VS: "The only way is up"

Hightech groentenproductie- en marketingbedrijven worden geconfronteerd met verregaande veranderingen in de markt. De keten wordt steeds korter, de consumenten krijgen meer te zeggen en de producenten worden minder anoniem. Kortom: tegenwoordig is innovatie onmisbaar voor succes.


Hoofdspreker Louis Foreman, expert op het gebied van ondernemerschap en innovatie, moedigde de deelnemers tijdens zijn aftrap van het symposium aan om innovatief te zijn.

"Het klinkt fantastisch als je een goed idee hebt, of dat nu gebaseerd is op de markt, het product of de technologie. Maar wil je zakelijke kansen grijpen, dan moet je je idee in de praktijk kunnen brengen, snel zijn en differentiëren. In de wetenschap dat dit een grote uitdaging is, heeft Bayer een driedaags evenement georganiseerd waar 'innovatie' in de schijnwerpers stond", aldus Anne Jancic, marketingspecialist en innovatiecoach bij Vegetable Seeds - Bayer.

Hogedraadtelers uit Europa en Noord-Amerika zijn afgereisd naar Baton Rouge (Louisiana, VS), waar ze van 18-20 oktober jl. hebben mogen genieten van een inspirerend programma.


Verdieping in de details en verkenning van innovatieve benaderingen tijdens de workshops.

De eerste dag ging van start met een symposium, met als hoofdsprekers Louis Foreman, CEO van Enventys, Edison Nation en Edison Nation Medical, en Michael Agostini, die vanuit het gezichtspunt van Walmart sprak over de voedselmarkt in de VS. Zij moedigden de telers aan om te innoveren.

Tijdens de middag waren er diverse workshops over specifieke onderwerpen, zoals Hoe plaats ik mijn bedrijf in de schijnwerpers, Inventief denken, Automatisering en LED verlichting in de komkommerteelt, waarbij de deelnemers zich konden verdiepen in de details. In kleinere werkgroepen bedachten ze bijvoorbeeld nieuwe marktbenaderingen, waarvan er een hopelijk binnenkort in de praktijk gebracht wordt.

"Alle sprekers waren geweldig. Ik had nog wel een hele dag kunnen luisteren naar sprekers over robotica, de toekomst van arbeid en naar ondernemers van buiten onze branche, zoals Louis", zei Mason Duarte, teler bij Windset Farms (Canada).


Op Avery Island zagen de telers tijdens een privérondleiding door de fabriek en de kas hoe de beroemde TABASCO-pepersaus wordt gemaakt en maakten ze kennis met de zuidelijke keuken.

De dag na het symposium organiseerde Bayer een praktijkdag met een bezoek aan Avery Island, waar de beroemde TABASCO-saus wordt gemaakt. Tijdens een privérondleiding door de fabriek en de kas hebben de telers kunnen zien hoe de beroemde pittige pepersaus wordt geproduceerd. Ze maakten er ook kennis met het bereiden van op de zuidelijke keuken geïnspireerde gerechten.

Op vrijdag 20 oktober was er gelegenheid om de PMA Fresh Summit-beurs te bezoeken, waar Bayer ook een stand had. Elk jaar opnieuw komen er meer dan 19.000 deelnemers en meer dan 1.000 standhouders uit 60 landen samen om drie dagen te netwerken op de grootste handelsbeurs en -expositie voor de versmarkt op het westelijk halfrond.

"Ik ben persoonlijk geïnspireerd geraakt door de geweldige sprekers op het evenement en hun ervaringen en ideeën. Ze spraken over zo veel verschillende onderwerpen, die kunnen helpen om de tuinbouwbranche ook in de toekomst succesvol te houden. Het programma was goed ingericht met de combinatie van een seminar, een bezoek aan Avery Island om kennis te maken met de pittige Tabasco-keuken en de geschiedenis van deze pepersaus en ten slotte de PMA Fresh Expo in New Orleans. Het was echt een geweldig pakket!" aldus Auvo Toivola, Helle Oy, Finland.

For more information:
bayer.com
Publicatiedatum: