Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Algeciras is de toegangspoort tussen Europa en Afrika"

De export van Spaanse groenten en fruit groeit, zowel die van grote handelaren als van kleinschalige bedrijven, die zelf im- en exporteren, veelal zonder kennis van juridische zaken. Volgens het bedrijf Partida Logistics zijn de importproducten ananas, meloenen, bananen, tomaten, citrus en sperziebonen de voornaamste Tot de belangrijkste exportproducten behoren onder meer steenfruit en sinaasappelen. 

"Zonder de aanwezigheid van een douane-expediteur zou het nagenoeg onmogelijk zijn om te im- en exporteren," legt Álvaro Partida uit, hoofd van de commerciële afdeling van Partida Logistics, dat gevestigd is in de haven van Algeciras. 



"De EU dwingt importeurs en exporteurs om aan alle relevante eisen te voldoen via bedrijven zoals het onze. Wij spelen absoluut een fundamentele en onmisbare rol in het wettelijke kader. "We zijn experts in douane-inklaringsprocessen. We zijn daarnaast op de hoogte van alle EU-regelgeving en de noodzakelijke grenscontroles van de verschillende producten en we zorgen eveneens voor de de horizontale logistieke samenwerking in de haven, waarbij we nauw contact onderhouden met rederijen en transporteurs en nog belangrijker, met de fiscale vertegenwoordiger van het bedrijf."

Volgens Álvaro Partida worden de fytosanitaire controles steeds strenger ook voor goederen die voorheen niet aan strikte controles onderworpen werden, zoals citrus en tomaten. "Het is onze taak om onze klanten te informeren over dit soort veranderingen om problemen en vertragingen te voorkomen."

 

Im- en exporteurs in de tuinbouwsector hebben met name behoefte aan fiscale vertegenwoordiging voor douane-autoriteiten, advies over documentatie, rekeningen, verzoeken voor sanitaire controles, de overdracht van goederen, koelopslagdiensten en transport naar de bestemming. Al deze diensten worden kan ons bedrijf leveren. Álvaro benadrukt dat het belangrijkste aspect de garantie is dat het bedrijf met ieder probleem om kan gaan waardoor de producten vlot verzonden kunnen worden."

"De stuwadoorsstaking was een tegenslag voor de lokale en landelijke economie"
"De stakingen van de stuwadoors die de Spaanse haven dit jaar in hun greep hielden, hebben grote gevolgen gehad voor bedrijven die in de haven actief zijn. De stakingen hebben tot enorme vertragingen in de afhandeling van goederen geleid. De transportbedrijven die hier jaarlijks miljoenen containers verwerken hebben hierdoor ook reputatieverlies geleden. Daarnaast hebben de stakingen zowel de landelijke als lokale economie grote schade toegebracht," vervolgt Álvaro. 



"We hebben de situatie aangepakt door voortdurend contact te onderhouden met onze klanten. We hebben hen te allen tijden op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen met betrekking tot de stakingen en er alles aan gedaan om de vertraagde goederen zo vlug mogelijk te verwerken. We hopen dat de problemen nu opgelost zijn zodat we de verloren tijd in kunnen halen en het vertrouwen van de klant terug kunnen winnen."

"We zijn de toegangspoort tussen Zuid-Europa en Noord-Afrika" 
"De haven van Algeciras onderscheidt zich doordat er megaschepen, die meer dan 18.000 containers vervoeren, aan kunnen meren. Dankzij de locatie van onze haven fungeert deze als toegangspoort tussen Zuid-Europa en Noord-Afrika. Transporteurs bieden onze klanten logistieke diensten vanaf elke haven ter wereld naar de haven van Algeciras, waarbij de haven van Algeciras als eerste toegangshaven voor Spanje, Zuid-Europa en Noord-Afrika wordt gebruikt," legt Álvaro uit. 

Als antwoord op de stijging in de sector, blijft Partida zijn team en openingstijden uitbreiden. Er wordt 365 dagen per jaar in ploegen gewerkt. "In de logistieke sector zijn er geen vrije dagen. We moeten ons dan ook aanpassen aan de markt om zo concurrerend en snel mogelijk te blijven. Als het aankomt op kennis van douane- en fytosanitaire regels springen we er echt uit maar ook dankzij het vertrouwen dat klanten al ruim dertig jaar lang in ons bedrijf stellen, en dat is vandaag de dag best bijzonder," aldus Álvaro Partida. 

Voor meer informatie:
Álvaro Partida
Partida Logistics
T:+34 652094432
apartida@partidalogistics.com
www.partidalogistics.com


 
Publicatiedatum: