Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Ohio, 16 oktober

BrightFarms start met vierde kas

Nu de vraag naar lokale AGF en producten met een toegevoegde waarde hoger is dan ooit, staat het New Yorkse BrightFarms deze maand op het punt om aan de vierde broeikas te beginnen. "We zijn uitgegroeid tot de toonaangevende producent van lokaal gekweekte saladegroenten aangezien de gevestigde sla-industrie aan de westkust meer en meer verstoord wordt," aldus directeur Paul Lightfoot. "We hebben de vraag naar onze lokale groenten sterk zien stijgen nu de retailers zijn gaan vertrouwen op de zekerheid en vaste kwaliteit van ons product." Hoewel veel bedrijven actief willen worden op het gebied van lokaal geteelde sla, blijkt uit de data van SPINS dat BrightFarms de marktleider is, die met miljoenen dollars aan jaarlijkse omzet ver voor ligt op de concurrentie.
 
Voorkeur voor lokale teelt
Het succes dat BrightFarms momenteel ervaart, is het gevolg van een grotere nationale trend die lokaal geteelde producten eist. In het Power of Produce-rapport van 2017 van het Food Marketing Institute wordt aangegeven dat zowel 'biologisch' als 'lokaal geteeld' de belangrijkste aanzet geven voor de groei in de teelt van versproducten. Maar er is vastgesteld dat de consument de voorkeur geeft aan 'lokaal geteeld'. Uit onderzoek bleek dat als kwaliteit en uiterlijk de bepalende factoren zijn, 60% van de consumenten de 'lokaal geteeld'-optie kozen en slechts 32% de 'biologische'.
 
Lightfoot merkt echter op dat de meeste retailers niet het hele jaar door toegang hebben tot een betrouwbare hoeveelheid lokaal geteelde AGF. "Er zijn grote mogelijkheden voor de AGF-afdelingen van supermarkten als ze lokaal producten kunnen inkopen," zegt hij. "BrightFarms ziet duidelijke kansen om ons model verder uit te breiden met behulp van lokale AGF door het hele land."



Wilmington, Ohio
Deze maand zal het werk beginnen aan de vierde broeikas van BrightFarms in Wilmington, Ohio, die een oppervlak van 11.150 m2 zal beslaan. Deze faciliteit zal lokaal geteelde saladegroenten en kruiden leveren aan supermarkten in de stadsregio's van Cincinnati, Dayton en Columbus. "We zullen ook dertig permanente banen creƫren -met een vast salaris en volledige ziektekostenverzekering- voor leden van onze gemeenschap. Deze kas, een schoolvoorbeeld van lokale, milieuvriendelijke teelt, zal de meest constante bron zijn van lokale saladegroenten voor de markten in Ohio, het hele jaar door."

Met 'gezondheid' en 'duurzaamheid' hoog in het vaandel is BrightFarms een logische sponsor van de 5K Race for Talent op de Fresh Summit van de Produce Marketing Association in New Orleans. "We hopen dat iedereen komt kijken naar dit geweldige evenement, of ze nu zelf rennen of iemand aan willen moedigen," aldus Lightfoot. "We kijken uit naar dit evenement en naar andere manieren om onze positie als innovatieve leider op het gebied van productie en retail te versterken."
 
Voor meer informatie:
BrightFarms, Inc
349 5th Ave
New York, NY 10016, USA
Tel: +1 212-358-1100
Publicatiedatum: