Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verandering Poolse markt jaagt vraag naar nieuwe verpakkingen aan

De Poolse markt is aan het veranderen. Dankzij de ontwikkelingen in het consumptiegedrag groeit de vraag naar kwaliteitsproducten en nieuwe smaakervaringen. 


Massimiliano Persico en Regina Leone in de stand van Carton Pack tijdens de Fresh Market Conference 2017 in Warschau.

"We denken dat de Poolse consument zich blijft ontwikkelen en een gezondere levensstijl zal omarmen, waarbij de jongere generaties voorop lopen. Het is tegenwoordig steeds moeilijker om je te onderscheiden met nieuwe ideeën en verpakkingen kunnen in dit opzicht veel betekenen, zowel vanuit esthetisch als praktisch oogpunt. Kwaliteit en versheid zijn steeds belangrijker geworden en verpakkingen spelen een cruciale rol om hierin te innoveren," legt Massimiliano Persico uit, strategisch marketingmanager bij Carton Pack. 

In Polen nemen de im- en export toe en verschijnen er steeds meer logistieke centra. Massimiliano legt uit dat dit één van de redenen is dat het bedrijf zijn oog op Polen heeft laten vallen. 



"Dankzij hernieuwde samenwerkingen en een ontwikkelingsplan voor investeringen zijn we klaar om de Poolse markt te betreden. We willen onze partners en klanten zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn. We zullen ons in eerste instantie richten op appelen en zachtfruit, aangezien Polen één van de grootste Europese producenten van beide categorieën is," vervolgt Massimiliano.



Het bedrijf wil de markt betreden met zijn assortiment R-PET punnets, met en zonder deksels of folieseal, en met de appelzakken die het bedrijf tijdens de onlangs gehouden Fresh Market Conference 2017 in Warschau heeft gepresenteerd. 


"Ik denk dat onze zachtfruitverpakkingen de potentie hebben impulsaankopen te stimuleren en de afzet te vergroten. Consumenten zijn op zoek naar consistentie op het gebied van kwaliteit, houdbaarheid, smaak en verkrijgbaarheid. Verpakkingen zijn een cruciaal element voor het verkoopresultaat van AGF-marketing," benadrukt Massimiliano. 




Carton Pack werd onlangs genomineerd voor de Fresh Market Award 2017 tijdens de Fresh Market Conference voor zijn CartonPET-tray. De grondstoffen en textuur van de CartonPET-tray zijn hetzelfde als van een papieren verpakking. Daarbij is de tray milieuvriendelijk en recycleerbaar. Het materiaal overtreft papier echter doordat het beter isoleert zodat het product langer houdbaar is, verser blijft en de thermische schok na de oogst beperkt blijft. De CartonPET-tray beschermt het versproduct eveneens tegen licht en oxiderende stoffen.



"De vraag naar verpakkingen is de laatste drie jaar sterk veranderd. Er wordt vaker gekozen voor merkoplossingen en milieuvriendelijke materialen. De markt is voortdurend op zoek naar nieuwe concepten waarin functionaliteit, aantrekkelijke graphics en verpakkingsformats samenkomen. Dankzij de groeiende vraag naar biologische AGF in Polen zien we eveneens mogelijkheden om ons assortiment in de toekomst uit te breiden met biologisch afbreekbare materialen en milieuvriendelijke oplossingen zoals kartonnen en papieren verpakkingen," aldus Massimiliano. 

Voor meer informatie:
Massimiliano Persico
Carton Pack
Tel: +39 3400954611
Email: m.persico@cartonpack.com
www.cartonpack.com
Publicatiedatum: