Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuwe kas Pure Flavor: aandacht voor snoepgroenten

De Canadese kasgroentenproducent Pure Flavor is begonnen met de bouw van hun nieuwe kas. Eind september sloeg het directieteam de eerste palen de grond in. De komende jaren zet het bedrijf 30 hectare kas weg in Peach County, Georgia. Een van de belangrijkste peilers voor het bedrijf, zijn de snoepgroenten die ze telen.


Pure Flavor's snoepgroentenlijn omvat onder ander 6 verschillende soorten snoeptomaten verpakt in een ovale clamshell en bovenstaande mixverpakking

Beurs
Binnen enkele weken wordt in New Orleans de Fresh Summit georganiseerd en zullen duizenden partijen uit de levensmiddelenbranche afreizen naar de conferentie en de beurs. Ook kasgroentenproducent Pure Flavor is paraat en het bedrijf zet deze editie vol in op hun Mini Munchies snoepgroenten. Voor de beurs is een interactief display geplanned zodat zowel op de beurs als daarbuiten hun producten niet gemist kunnen worden.

Volgens vicevoorzitter Matt Mastronardi zitten ze met kas-snackgroentenassortiment (snoeptomaten Juno, snackpaprika's Aurora en cocktailkomkommers Poco al behoorlijk goed in de markt. "We bieden een gezonde snack dankzij onze verschillende snoepgroenten, aangeboden in ideaal formaat", vult accountmanager Ken Paglione aan. Volgens door Pure Flavor uitgevoerd onderzoek hebben pakken van zo'n 113 gram (4 oz) de perfecte snackgrootte voor kinderen, ouders en senioren.



Van links naar rechts: Joe Moracci, Voorzitter, Pure Flavor | Jamie Moracci, President, Pure Flavor | Jeff Moracci, CFO, Pure Flavor | Matt Mastronardi, Vice-voorzitter, Pure Flavor 

Nieuwe kas
Ondertussen werkt Pure Flavor aan de toekomst en is eind september begonnen aan de bouw van een nieuwe kas in Georgia. Het bedrijf zal de komende vijf jaar in drie fasen met ruim 30 hectare uitbreiden. De investering van $105 miljoen dollar is de grootste investering van het bedrijf tot nu toe. Het project zal worden gebouwd en beheerd door de Nederlandse kassenbouwer Havecon. De kas wordt voorzien van diffuus glas en HPS-belichting voor jaarrondproductie. Hierdoor zal het bedrijf maximaal van de vele zonuren in Georgia kunnen profiteren en gaan ze moeiteloos mee in het lokale klimaat dat geen grote weersschommelingen kent.

Van links naar rechts: David Cleveland, Voorzitter Development Authority of Peach County | Lonnie Smallwood, ECG Projectmanager (Former) | Nikki Yu, Projectmanager, State of Georgia Economic Development | Joe Moracci, Voorzitter, Pure Flavor | BJ Walker, Directeur, Development Authority of Peach County | Gary W. Black, Landbouwcommissaris, Georgia | Jamie Moracci, President, Pure Flavor | Jeff Moracci, CFO, Pure Flavor | Matt Mastronardi, Vice-voorziter, Pure Flavor 

Jaarrond
Inde kassen in Georgia zullen jaarrond tomaten en komkommers worden geproduceerd. Landbouwcommissaris Gary W. Black is erg blij met de keuze voor de staat. In Georgia is landbouw de belangrijkste economische pijler met een waarde van $75 miljard dollar. "Landbouw maakt het leven beter," zegt Black. "Georgia is al 4 jaar de eerste staat in de VS als het om streekproducten gaat. Pure Flavor zal een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van het 'Georgia Grown' merkenprogramma in de zuidoostelijke Verenigde Staten."

Ook volgens CFO Jeff Moracci is de ligging van groot belang. "Met een potentieel bereik van bijna 80 miljoen mensen binnen een straal van minder dan 24 uur zal het 'Georgia Grown' etiket helpen het merk bij consumenten aan de man te brengen."


De bouw van de kas moet aan het begin van de zomer in 2018 klaar zijn; de eerste tomaten- en komkommeroogst wordt in het midden van de herfst 2018 verwacht en zou dan de hele winter door moeten gaan.

Klanten zullen de snoepgroentenlijn kunnen bekijken bij stand nummer 1635 en in de speciale productenuitstalling op de beurs.

Voor meer informatie:
Chris Veillon
Pure Flavor 
T: +1 519 326 8444
Publicatiedatum: