Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fossa Eugenia, Frankort & Koning, Kompany, Nedalpac, Staay-Van Rijn en ZON fruit & vegetables

Venlose teelt- en handelspartijen als Die Frischen de Duitse markt op

Tholen – Fossa Eugenia, Frankort & Koning, Kompany, Nedalpac, Staay-Van Rijn en ZON fruit & vegetables hebben een gezamenlijk merk gelanceerd voor de Duitse markt. Onder de naam Die Frischen willen ze de regionale herkomst en de kwaliteit van de Venlose producten onder de aandacht van Duitse afnemers brengen.
 
Het merk wordt vandaag gepresenteerd op het Deutscher Obst & Gemuse Kongress. Peter Deriks legt uit dat de samenwerking tussen drie handels- en drie teeltbedrijven misschien ongewoon lijkt, maar juist niet draait om de eigen producten. "We willen ons als regio op de kaart zetten in Nordrhein West-Falen. Dat doen we met het merk, met kennissessie en met verschillende activiteiten." Zo is er een speciale fietskrat ontwikkeld voor het merk- om de combinatie Nederlands en gezond te eren, en daarmee willen ze afnemers en leveranciers verbinden en staan de koffiekoppen voor het Nederlandse op de koffie komen en ook weer die korte afstand tussen de leverancier en de eindgebruiker.


Peter Deriks presenteert het nieuwe merk vandaag op het Obst & Gemuse Kongress
 
Het merk Die Frischen wordt ondersteund met de slogans "In Die Nahe", en "VENLOmenal Gut". "Daarmee benadrukken we de korte afstand tussen de leverancier en de eindgebruiker", vertelt Peter. Ook de aanwezigheid van personen bij het product wordt nadrukkelijk nagestreefd: een teler in beeld brengen bijvoorbeeld, ook weer om de afstand tussen gebruiker en producent te verkleinen. 
 
Volgend jaar zullen de partijen het merk gezamenlijk op de Fruit Logistica presenteren. In eerste instantie is het een B2B-merk, maar uitrol naar de consument staat ook op de agenda.
 
Voor meer informatie:
Die Frischen