Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mini-kool voor consument en horeca

De Amerikaanse Tanimura & Antle heeft een mini-kool toegevoegd aan het assortiment. De mini-kool in druppelvorm heeft de naam "Dew Drop" gekregen en moet consumenten en horeca inspireren meer met kool te doen.

De Artisan Dew Drop kool is een ronde en kleine koolsoort voor gebruik in restaurants en thuis. Het heeft een houdbaarheid van 21 dagen en een zachtere textuur en zoetere smaak dan de traditionele koolsoorten. Door de kleine maat en de unieke vorm is de kool gemakkelijk te snijden en voor te bereiden.

Het afgelopen jaar heeft het productontwikkelingsteam de kool op diverse teeltlocaties getest op jaarronde productie. De nieuwe kool werd in juli als nieuw product gepresenteerd tijdens de jaarlijkse Foodservice Produce Marketing Association Conference in Monterey, Californië. Gezien de positieve reactie van chefs en aanwezigen heeft het bedrijf het areaal uitgebreid om de kool op de markt te brengen.






Kwekerij Tanimura & Antle speelt in op de wens van de consument om in contact met de teler te staan. Ze profileren zich als familiebedrijf en noemen de productrange die ze aanbieden "ambachtelijk". Het aanbod bestaat uit kropsla, romaine, zoete broccoli en rode uien. De druppelvormige kool is de nieuwe aanwinst."Net als andere Artisan producten is het product door de maat handig in gebruik en zorgt het voor minder verspilling", vertellen ze.

Met pakketmaten voor zowel de horeca als de detailhandel verwacht het bedrijf betere verkoopprestaties van dit product dan bij de andere Artisan producten. Ze overwegen eventueel een biologisch aanbod van het product te creëren. De initiële interesse en vraag naar de tray met 24 stuks komt vooral uit de horeca. 

Jeff Jackson, hoofd marketing bij Tanimura & Antle, ziet echter ook een groot potentieel voor de detailhandel. "Consumenten zijn bij hun lokale supermarkten meer dan ooit op zoek naar unieke, speciale alternatieven voor traditionele voedingsmiddelen. Onze Artisan Dew Drop Cabbage past perfect bij onze Artisan productlijn en we zijn blij om een nieuw product te kunnen aanbieden aan zowel onze klanten als de eindconsument."

Net als veel van de andere verpakkingen van Tanimura & Antle is ook de detailhandelverpakking voor de Artisan Dew Drop kool speciaal voor het product ontworpen en bevat het een recept voor de consument.

Voor meer informatie:
Ashley Pipkin
Tanimura & Antle
Tel: 831-455-3654
Publicatiedatum: