Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Spaanse jongeren zien liever karton- of houtverpakking

Volgens een studie van producenten- en distributeursvereniging Aecoc geven millennials bij het kopen van groenten en fruit de voorkeur aan kartonnen en houten verpakkingen.

De studie toont aan dat jongeren van 18 tot 35 jaar kiezen voor een duurzame verpakking omdat ze geloven dat dit beter is voor het milieu. Verder volgt uit de studie dat de helft van de millennials streekproducten consumeren en dat buurtwinkels en traditionele markten terrein winnen. Slechts 13% koopt meestal groenten en fruit online.

Een van de belangrijkste conclusies van de studie is dat "om de consumptie van groenten en fruit door deze generatie te verhogen er een grotere aanwezigheid moet zijn van gezonde producten, individuele maten, duurzamere verpakkingen en een groter aanbod biologische producten, waarbij de prijs ook altijd in overweging moet worden genomen."

Bron: Ideal Almería / Agroberichten Buitenland
Publicatiedatum: