Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Freshfel vertegenwoordigt Europese groenten- en fruitsector op World of Food India
De European Fresh Produce Association, ook wel bekend als Freshfel, vertegenwoordigde deze week de Europese groenten- en fruitsector op de Indiase voedingsbeurs "Annapoorna World of Food India" in Mumbai.
De Europese Delegatie in India, gevestigd in Delhi, heeft Europese bedrijven en coöperaties uitgenodigd om hun producten tijdens de beurs aan het Indiase publiek te presenteren. India is dan ook een veelbelovende en groeiende bestemming voor de export van Europese groenten en fruit.
Over hun deelname zei de afgevaardigde van Freshfel, Philippe Binard, dat "de beurs een uitstekende kans is om de hoogstaande en veelzijdige Europese producten aan de groeiende Indiase markt te tonen."
Door de enorme groeipotentie van de Indiase markt, dankzij de groeiende populatie en middenklasse, is de export naar India vanuit Europa gegroeid van 1000 ton in 2006 naar 41.000 ton in 2016. De totale marktwaarde van de export ligt nu op €35 miljoen. De grootste Europese exporteur naar India is Italië. Zij leveren nu 50% van alle Europese groenten- en fruit naar India. België, Griekenland, Spanje, Polen en Frankrijk exporteren nu echter ook rechtstreeks naar India, waar het meeste populaire product op dit moment appels zijn, gevolgd door kiwi's en steenfruit.