Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Azrom introduceert Remote Consultation Center:

Zonder voorkennis een winstgevende kas dankzij WeChat

Een goede kas bouwen met de nieuwste technologieën is één ding. Maar gewassen van goede kwaliteit telen en een winstgevend bedrijf opbouwen vereist meer kennis en toewijding dan vaak wordt gedacht. 

Dit was de reden voor de Israëlische kassenbouwer Azrom om een intensieve bedrijfsondersteuning aan hun klanten aan te bieden. Het bedrijf legt uit dat het op het idee kwam om deze service aan te bieden doordat ze veel high tech kassen failliet zagen gaan, omdat het hen niet lukte een kostenefficiënt bedrijf op te bouwen. "Dit zagen we bijvoorbeeld ook in China. Ondanks dat hier veel geld werd geïnvesteerd in het bouwen van high tech kassen, waren de resultaten niet bevredigend," legt Dr. Yaron Drori van Azrom uit. 

Remote Consultation Center

"Een kas met de nieuwste systemen en technologieën is als een goede bediende. Hij zal alles doen wat je hem vraagt, maar je moet hem wel zeggen wat hij moet doen. Met andere woorden zonder dat je precies begrijpt wat je planten nodig hebben en hoe de systemen die je gebruikt werken, kan een teler nooit een goed resultaat bereiken. De conclusie is dus dat iedere teler kennis van Groeimanagement, Plantmanagement en Milieumanagement moet hebben."

Hierop besloot Azrom een interface te ontwikkelen waarmee de ontwikkeling van de gewassen in de gaten kan worden gehouden: het Remote Consultation Center. De Azrom RCC interface is een ondersteuning waarmee kassentelers 24 uur per dag hun gewassen in de gaten kunnen houden en die oplossingen biedt voor problemen. 



Hoe RCC werkt

Agronomen van Azrom zijn aanwezig wanneer het RCC systeem geïnstalleerd wordt om de medewerkers te trainen en met het systeem te leren omgaan. "Hierna wordt het RCC systeem actief en monitort Azrom het gewas door een op afstand afleesbare modem. Hierdoor kunnen ze dagelijks data aflezen op het gebied van klimaat, voeding en de plantsituatie. De agronomen nemen dagelijks contact op om op basis van de data van het RCC de teler helpen beslissingen te nemen. De agronomen kunnen de kas ook geheel op afstand besturen, maar het doel is natuurlijk om de teler zelf de kennis te geven om dit te doen. 

Zunyi

Een voorbeeld van een soortgelijk project is Zunyi, eveneens een project van Azrom. Dit project, opgestart in 2016, bestaat uit een kas met de nieuwste irrigatie-,bemesting-, kunstlicht- en klimaatcontrolesystemen. Tijdens het eerste seizoen hebben ze nieuwe variëteiten tomaten, paprika's, komkommer, meloen en watermeloen geïntroduceerd aan de lokale teler. "Door het RCC systeem konden we de temperatuur en het luchtvochtigheidsgehalte op het juiste niveau houden om kostenefficiënt te werken en de gewassen goed te laten groeien. Door daarnaast ook de voeding van de plant te controleren en waar nodig aan te passen, konden we samen met de lokale medewerkers groenten en fruit van uitstekende kwaliteit telen. Het hoogtepunt was toch wel dat we eind november nog watermeloenen konden plukken dankzij het kunstlichtsysteem." 

Belangrijk om te melden is dat de lokale telers nog helemaal geen ervaring in de sector hadden. Het was voor hen zelfs de eerste keer dat zij groenten teelden en een kas leidden. "Omdat het RCC systeem continue data opneemt en zelfs de kleinste details laat zien, begrijpen we beter wat de planten nodig hebben. Hierdoor kunnen we echt het verschil maken", zegt Dr. Drori. 

WeChat

Gerzon:"Doordat we de systemen van de kas van een afstand af kunnen lezen en bedienen en data door middel van e-mail of WeChat binnen krijgen en kunnen verzenden, is het alsof we zelf in de kas zijn. Onze visie is dan ook dat we onze klanten niet alleen willen voorzien van de beste systemen, maar ook de beste managementondersteuning. Dit is namelijk de sleutel tot succes".



Voor meer informatie: 
Azrom Greenhouses
Zviki Porat
zviki@azrom.com
www.azrom.com

Publicatiedatum: