Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Vrienden van ADN vinden:

"Meer groenten en fruit eten begint bij de groentespeciaalzaak"

Tholen - Als branchevereniging zet AGF Detailhandel Nederland (ADN) zich in om de positie van de groenteman te versterken. Inmiddels heeft zij ook een aantal vrienden verzameld die samen met hen de wedstrijd tegen de supermarkten willen spelen. Want ook al heeft de branche de wind mee, groentenondernemers moeten alle zeilen bijzetten om de concurrentie aan te kunnen, stelt voorzitter Mark Heemskerk. Afgelopen dinsdag bogen de Vrienden van ADN zich over de vele onderwerpen waarbij groentenondernemers een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Klik hier voor de fotoreportage van de Vriendenbijeenkomst ADN



Vrienden van ADN krijgen een rondleiding in Tomatoworld door Jos van Mil
 
Studieclubs
Deze onderwerpen kwamen naar voren tijdens de studieclubs waar zo'n 80 groentenondernemers aan deelnamen. Christ Manders, begeleider van de studieclubs, vertelt dat de behoeftes heel divers zijn. Sommige ondernemers zijn aan het overleven, andere zijn echt aan het ondernemen. Er is wel één gemene deler waar iedereen bij geholpen is: handvatten om mensen meer groenten en fruit te laten eten.
De vriendenclub is het erover eens dat de groentenspeciaalzaak de beste plek is om consumenten te helpen meer groenten en fruit te eten. De groentenondernemers moeten daar een rol gaan spelen én pakken. De Vrienden van ADN hebben afgesproken om de kennis op het gebied van marketing en strategie te bundelen. Op korte termijn gaan zij een visie en missie optuigen waar de vriendengroep mee aan de slag gaat. Ook wordt aansluiting gezocht bij het Nationaal Actieplan Groente en Fruit.


Andrea Paffarini van ADN en Frans Bolder van Postuma helpen elkaar bij het aantrekken van de plastic schoenen om de kas te kunnen betreden

Groenteman met Ster
Het belang van de studieclubs en het Groenteman met Ster traject dat ADN nu voor het tweede jaar organiseert, werd nog eens verduidelijkt. De vrienden van ADN zullen deze informatie delen in hun netwerk. "Het is een middel om ervoor te zorgen dat je consumenten met een gerust hart naar de detaillisten kunt toesturen", werd opgemerkt door Frans Bolder van Postuma. Het imago van de hele branche valt of staat met de kwaliteit van de individuele ondernemers.


Voorzitter ADN Mark Heemskerk opent de vergadering

Tomatoworld
De Vrienden van ADN vergaderen telkens op de bedrijfslocatie van een van de vrienden. Zo kunnen zij elkaar beter leren kennen en een hechtere groep vormen. Deze maal was Greenco gastheer en kregen de Vrienden van ADN een rondleiding door Tomatoworld door Jos van Mil. Greenco is een van de founding fathers van Tomatoworld, dat de waarde van de Nederlandse glastuinbouwsector en haar bijdrage aan het wereldvoedselvraagstuk verduidelijkt.

Klik hier voor de fotoreportage van de Vrienenbijeenkomst ADN

Klik hier voor informatie over vriend worden van ADN