Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Canadese The Star Group kondigt samenwerkingsverband met The RedHat Cooperative aan
Na een jarenlange nauwe relatie gaan The Star Group en RedHat Cooperative, samen met hun partner telers, binnenkort verse kasgroenten vanuit Alberta exporteren onder een nieuw samenwerkingsverband.
Een groot aantal groenten, waaronder komkommers, minikomkommers, trostomaten, sla, paprika's en tomatenspecialiteiten gaan onderdeel uitmaken van de Big Taste, Artisanal Growers, Just Picked en RedHat merken. Het programma is een uitbreiding van het huidige aanbod van zowel The Star Group als RedHat en zal staan voor uitstekende kwaliteit en een heerlijke smaak. De uitbreiding betekent ook dat er het gehele jaar rond geteeld gaat worden in kassen in Canada en Mexico.
'The RedHat Cooperative is in 1966 door tien telers opgestart. De telers hebben door het mooie weer en de goede groeiomstandigheden voor het zuiden van Alberta gekozen,' zegt Doyle Brandt, voorzitter van de Raad voor de RedHat Cooperative. 'Ons merk is bekend in supermarkten in het westen van Canada. Door deze samenwerking met The Star Group kunnen we ons coöperatieve oogmerk behouden, terwijl we onze verkoop in de Verenigde Staten kunnen uitbreiden.'
Luchtfoto van de Big Marble Farms kas, een kas van 35 hectare, helemaal onder lampen. Hier worden komkommers en minikomkommers geteeld.
De samenwerking met RedHat ondersteunt The Star Group's focus op de kassector, zo zegt Colin Chapdelaine, voorzitter van BC Hot House Foods. 'We zijn erg enthousiast over het uitbreiden van onze lijn van innovatieve producten. Al onze producten hebben een goede smaak, zoals onze sla en tomatenspecialiteiten en RedHat's lijn van komkommers, minikomkommers en tomaten die het gehele jaar rond worden geteeld. Samen versterken we onze positie als West-Canada's grootste kassengroep. We zijn erg blij dat we hierdoor op een grotere schaal producten bij onze klanten kunnen brengen. Innovatie blijft het sleutelwoord van ons bedrijf en het brengen van nieuwe producten naar onze klanten onder dezelfde merken zal grote voordelen voor onze telers, retailers en uiteindelijk de consumenten opleveren.'
'Door de samenwerking met RedHat kunnen we tegelijkertijd meer voor onze telers en onze consumenten betekenen,' zegt David Karwacki, directeur van The Star Group. 'Retailers in het westen van Canada weten al hoe belangrijk het Red Hat merk is en we kijken er naar uit om onze aanwezigheid ook in Amerika uit te breiden. The Star Group staat helemaal achter het uitbreiden van onze verkoopexpertise, gedeelde services en het vormgeven van onze samenwerking met RedHat.'
Met meer dan 160 hectare aan kassen, waarvan 40 hectare met belichting en een gerenoveerde faciliteit van 98.000 m2 levert RedHat verse kasgroenten aan klanten in Canada en Amerika. De recente toevoeging van lichten zorgt ervoor dat het gehele jaar rond geteeld kan worden. Voor meer informatie kijk op www.redhatco-op.com.