Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eerste paal Pure Flavor voor 300.000 m2 in Amerikaanse Georgia

Veel grote Noord-Amerikaanse kastelers breiden vooral in het middenwesten uit. Pure Flavor is de eerste die voor het zuiden kiest. Het bedrijf zal in de staat Georgia in de komende vijf jaar in drie fasen met ruim 300.000 m2 uitbreiden. 

Volgens hoofd marketing Chris Veillon zal de eerste paal op 27 september worden geslagen en zal de bouw daarna direct worden opgestart. "We hopen de eerste fase en het distributiecentrum in de lente van 2018 te voltooien, de eerste gewassen in de zomer te planten en in de herfst te oogsten." 



Kassenbouwer Havecon zal een moderne kas bouwen met een dak van diffuus glas en HPS-belichting voor een jaarronde productie. Hierdoor zal het bedrijf maximaal van de vele zonuren in Georgia kunnen profiteren in een lokaal klimaat dat geen grote weersschommelingen kent. 

'Georgia Grown'

In het nieuwe kassencomplex, gelegen op slechts 90 minuten ten zuiden van Atlanta en minder dan 5 km van de I-75, zullen jaarrond tomaten en komkommers worden geteeld. In combinatie met de andere bedrijven van Pure Flavor in Canada, de VS en Mexico zal het telen in Georgia het bereik van het bedrijf verder langs de oostkust uitbreiden, in het noorden tot aan Virginia, in het westen tot aan Texas en in het zuiden tot Zuid-Florida. 

Dit maakt het de investering van $105 miljoen, volgens CFO Jeff Moracci, meer dan waard. Met een potentieel bereik van bijna 80 miljoen mensen binnen een straal van minder dan 24 uur zal het 'Georgia Grown' etiket helpen het merk bij consumenten aan de man te brengen.


De strategische ligging in Georgia zal Pure Flavor volgens vicevoorzitter Matt Mastronardi in staat stellen meer distributiekanalen langs de zuidoostelijke kust te bereiken en klanten in de zuidelijke VS beter te beleveren.

Arbeid

Veillon zegt in Georgia, dat bekend staat als een landbouwstaat, geen problemen te verwachten met het vinden van werknemers. Dit wordt bevestigd door Pat Wilson, commissaris bij het departement economische ontwikkeling van Georgia: "De gespecialiseerde, dynamische benadering van de landbouw van Pure Flavor zal goed door onze werkkrachten kunnen worden ondersteund. Met hun solide logistieke infrastructuur en robuust bedrijvennetwerk heeft Pure Flavour alles wat ze nodig hebben om in onze staat te gedijen." 

Ook bij het departement van landbouw zijn ze volgens commissaris Gary W. Black er trots op Pure Flavor in de staat te verwelkomen: "Ik ben ervan overtuigd dat deze innovatieve onderneming een echt voordeel zal zijn voor Peach County en Georgia's hele landbouwsector. Pure Flavor heeft de ideale locatie gevonden voor dit soort activiteiten en ik kijk uit naar de samenwerking naarmate ze blijven groeien en uitbreiden." 

Bezoek voor meer informatie GeorgiaGrownFlavor.com

Publicatiedatum: