Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Naamsverandering bimi op handen?

Bimi gaat bij AH per oktober 'aspergebroccoli' heten, vertelt een roze sticker op de verpakking. Het AD ging op onderzoek uit naar de achtergrond van de op handen zijnde naamsverandering. Een woordvoerder van AH: "Bimi gaat aspergebroccoli heten, omdat het daarnaar smaakt. Het is een toegankelijker naam." Het AD vond nog een andere reden voor de naamsverandering. Bimi is een merknaam. AH stapt binnenkort over naar een nieuwe leverancier, die geen licentie voor bimi heeft.

Merknamen van fruit zijn meer ingeburgerd dan bij groenten, we kennen Chiquita, Pink Lady en Zespri. Het Japanse Sakata bracht de bimi destijds onder licentie op de markt. In Nederland is Aartsenfruit distributeur van bimi voor de groothandel en FV SeleQt voor de retail. De naam bimi zal niet gaan verdwijnen. Chris Ouwehand van FV SeleQt antwoordt op de vraag of zij een naamsverandering overwegen: "Nee hoor, daar doen wij niet aan. Wij verkopen gewoon bimi en blijven dat ook bimi noemen. We willen het echt neerzetten als een merk. Bimi is bimi."



Klik hier voor het hele artikel uit het AD

Publicatiedatum: