Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ahold-Delhaize nieuw in sterke merken-lijst

Ieder jaar doet merkenbureau Brand Finance onderzoek naar meest waardevolle bedrijfsnamen. De lijst wordt net als vorig jaar met afstand aangevoerd door Shell – de oliemaatschappij heeft een merkwaarde van €32 miljard – ruim €3 miljard meer dan het voorgaande jaar. Dit meldt Consultancy.nl.

Een relatief aanwezige sector in de lijst is de retailbranche. Met vijf noteringen lijkt de detailhandel aardig wat waardevolle merken voort te brengen. Maar als de namen iets beter bekeken worden, blijken ze alle vijf onderdeel van hetzelfde, in Zaandam gevestigde concern – Ahold. Supermarktketen Albert Heijn staat het hoogst met een 16e plek, gevolgd door slijterij Gall & Gall op #18. Op de plek daaronder staat drogist Etos en ook fusiebedrijf Ahold Delhaize heeft zo'n sterk merk dat het een plek in de lijst heeft bemachtigd (#27). Tot slot heeft ook Delhaize zijn waarde als merk in Nederland flink weten uit te breiden. De supermarktketen, die vooral veel actief is in België, staat dit jaar voor het eerst in de lijst en komt binnen op de 35e plek.

Bron: Consultancy.nl
Publicatiedatum: