Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"meer duurzame en bio-producten"

Lidl kiest voor twintig Nederlandse telers

Bij discounter Lidl is het omzetpercentage van voeding met een duurzaamheidskeurmerk de afgelopen 2 jaar gestegen van 13,5% naar ruim 19%. Dat impliceert dat een gevulde boodschappentas van klanten maar liefst 40% duurzamer is geworden. Dat staat in het maatschappelijk jaarverslag 2015 - 2016.



Groenten en fruit

Lidl werkt met circa 20 leveranciers die op Nederlandse bodem groenten en fruit voor de keten telen. Afgesproken is dat zij bij de teelt onder een derde van de wettelijk toelaatbare eis blijven. De afgelopen periode heeft Lidl bovendien in samenwerking met kennis- en adviespartner CLM een duurzaam tuinbouwplan opgesteld. Alle leveranciers hebben zich hier aan gecommitteerd. Dit betekent dat leveranciers zich bij de verduurzaming van hun teelt richten op: gewasbeschermingsmiddelen, mineralen, biodiversiteit, water en energie. Hiertoe kiezen leveranciers voor de Biologische of Milieukeur-criteria, of werken ze aan een eigen plan op maat.

De afgelopen jaren is het aantal Milieukeur- en Biologisch gecertificeerde producten toegenomen. Met de introductie van de Biometer, een schap speciaal voor biologische groente en fruit, brengt Lidl deze producten extra bij klanten onder de aandacht.

Doelstelli​​​​​​​ngen 2018
Voor 2018 heeft Lidl een aantal doelstellingen geformuleerd, waaronder:
  • Verantwoord assortiment met keurmerk groeit jaarlijks met 10% (omzetpercentage)
  • Groenten en fruit van Nederlandse bodem verduurzamen op basis van duurzaam tuinbouwplan met focus op gewasbescherming, mineralen, biodiversiteit, water en energie.
  • Gezondheidsstrategie uitrollen gericht op verbeterde recepturen (minder suiker, zout en vet)

Bron: Lidl
Publicatiedatum: