Substraat en raskeuze tomaat in reclamecampagne Carrefour
"Een samenkomen van een smaakvolle variëteit, een duurzame grow bag en een gespecialiseerde Belgische teler", schrijft de retailer op de website, waarna ze uitleggen waarom ze voor de Foundation van Nunhems, Bayer CroupScience, kiezen. "Het geselecteerde ras Foundation zorgt voor goede homogene trossen, waardoor er weinig misvormde vruchten ontstaan en er weinig teeltafval is. Bovendien geeft het ras ook blijk van een goede houdbaarheid zodat er ook in de winkel of bij de consument thuis weinig wordt weggegooid. Dit ras zorgt niet alleen voor mooie trossen met goed gevormde vruchten, maar staat ook voor een lekkere volle smaak. Dit laatste wordt nog versterkt door het gebruik van de Peltracom Grow Bag."
Ze leggen uitgebreid uit waar de Peltracom Grow Bag voor staat. "Deze bestaat, anders dan overige substraten, uit duurzame organische grondstoffen. Deze rijke grond zorgt voor een natuurlijke voeding van de plant. Dankzij de stimulerende microbiële gemeenschap in het substraat is er ook een goede bescherming van de plant mogelijk. De deskundige teeltbegeleiding van Peltracom maakt een optimale sturing van de teelt mogelijk, wat bijdraagt tot de weerbaarheid van de planten en de smaak van de vruchten. Bovendien is het organisch substraat 100% composteerbaar wat een aanzienlijk verschil maakt in het duurzaam teeltproces."
Als derde komt ook de herkomst van de teler aan bod. "Carrefour België stelt veel in het werk om de Belgische producenten te ondersteunen. De samenwerking met het bedrijf Tomato Masters uit Deinze is hier een voorbeeld van. Na 3 jaar wordt de samenwerking kracht bijgezet door de ontwikkeling van de KKC Trostomaat. De meer dan 6 hectare van de variëteit Foundation die speciaal voor Carrefour werd aangeplant, moet ervoor zorgen dat onze klanten de hele zomer hoogwaardige trostomaten terugvinden in onze winkels."
Lees hier het hele artikel.