Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

“Indonesische consumenten verrast door zoete smaak”

Is het een grote, pittige peper? Bij de productlancering van Sweet Palermo in één van de supermarkten van de Indonesische keten Ranchmarket waren klanten huiverig om zomaar een hapje te nemen. Ze werden compleet verrast door de zoete smaak. Niet verwonderlijk, want de paprika is in dit land een onbekende groente. Retailer Ranchmarket, producent en distributeur Pluit Cold Storage en Rijk Zwaan maken zich samen sterk om de markt te ontwikkelen.



De eetcultuur in Indonesië is de laatste jaren aan het veranderen. Door de groei van de steden en de economische ontwikkeling zijn Indonesiërs minder groente en meer fast food en bewerkte voedingsmiddelen gaan eten. Gemak is daarbij leidend. Pluit Cold Storage, logistiek dienstverlener én eigenaar van het moderne tuinbouwbedrijf PT Cibadak Agri heeft een missie: inspelen op gemak en tegelijkertijd groenten terugbrengen op het menu.

Salades
Scott Martin, algemeen directeur of Pluit Cold Storage: "Salades, die maar enkele minuten kosten om te maken, kunnen het eten van verse groente weer leuk maken. Daarom produceren wij onder meer sla, tomaten, basilicum, aubergines, courgettes, pepers, maar ook Sweet Palermo. Deze paprika is een kwaliteitsproduct dat makkelijk te telen is en een goede opbrengst heeft." Al de genoemde producten teelt, verpakt en distribueert Pluit Cold Storage onder de naam Highland Vegetables. Belangrijke klanten zijn hotels en markten, maar vooral grote retailers als Ranch Market.

Groente van de beste kwaliteit
Voor een pilot met Sweet Palermo was deze supermarktketen, die dertien vestigingen heeft in Indonesië, direct in. "De smaak, het uiterlijk en het schapleven van Sweet Palermo zijn heel goed," vertelt Ali Wijaya, Hoofd Inkoop van Ranchmarket. Deze supermarktketen in Indonesië, als enige in het bezit van een HACCPP 9000-certificaat, richt zich op topkwaliteit producten in kruidenierswaren, maar vooral in verswaren, zoals vlees, vis en groente. "Daarom werken we graag samen met Rijk Zwaan. Hun producten passen bij een retailer zoals Ranchmarket."

Demonstratie met chefkok
Omdat de paprika voor Indonesiërs geen bekend product is, kozen de drie partners ervoor om Sweet Palermo eind 2016 te introduceren met een demonstratie op de winkelvloer. Ieder bedrijf leverde zijn aandeel in de vorm van producten, menskracht en promotie. Een chefkok liet klanten zien hoe je paprika's kunt bereiden. Ook www.lovemysalad.com werd geïntroduceerd, waarop consumenten recepten kunnen vinden. De lancering was een groot succes, blikt Ali Wijaya van Ranch Market terug. "Consumenten waren verbluft door de zoete smaak van Sweet Palermo. We zijn tevreden over de verkopen tijdens de introductie."

Goede samenwerking
Over de samenwerking met de partners Rijk Zwaan en Pluit Cold Storage is Ranchmarket eveneens positief. Wijaya:"Wij vinden het belangrijk dat wij kunnen rekenen op een regelmatig aanbod van deze producent. Verder stellen wij het bijzonder op prijs dat Rijk Zwaan als zaadhuis de producent én ons tot op de winkelvloer ondersteunt in de promotie, met bijvoorbeeld displays, een productverpakking en een speciale website. We hopen dat Sweet Palermo populair zal worden in de toekomst. Aan andere campagnes om consumenten te informeren over deze en andere nieuwe groente werken wij graag mee."

Voor meer informatie:
Rijk Zwaan
info@rijkzwaan.com
www.rijkzwaan.com
Publicatiedatum: