Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Erik Does: "Klantenaantal stijgt, daarin op dit moment uniek"

Ekoplaza betaalt prijsverlaging 75 producten uit eigen zak

Tholen - Ekoplaza heeft 75 veel gekochte producten blijvend in prijs verlaagd. Deze prijsaanpassing maakt deel uit van de campagne LKKRDR. Een succesvolle campagne, zo geeft algemeen directeur Erik Does aan: "Dankzij deze campagne zijn we daadwerkelijk onderscheidend. Hierdoor komen er weer meer klanten naar onze winkels en ik durf te zeggen dat Ekoplaza daarin op dit moment uniek is. We hebben met onze campagne onder meer de radio opgezocht. Onze meerwaarde brengen we op een goede manier over en dit waardeert de consument. We krijgen onze trots terug."
 
Erik erkent dat Ekoplaza de prijsverlaging van de producten uit eigen zak betaalt. "We willen onderscheidend in biologisch zijn en daar waar we dat niet zijn, hanteren we een juiste prijs. We willen graag de klanten aan ons binden en komen hen daardoor tegemoet met deze prijsverlaging. Dit past ook volledig bij ons doel om biologisch meer bereikbaar te maken."
 
Het aantal in prijs verlaagde producten is gebaseerd op het aantal winkels van Ekoplaza. "We hebben 75 winkels en hebben gekeken met welke producten wij in feite een te groot onderscheid hadden in vergelijking met de reguliere producten."


 

Lidl 'in zijn hemd'

Erik benadrukt dat Ekoplaza niet mee gaat doen aan de 'race naar de bodem'. "We blijven letten op de juiste ingrediƫnten en de juiste wijze van zaken doen conform IFOAM principes. We zijn de afgelopen tijd gegroeid en het voordeel dat we gerealiseerd hebben willen we hiermee weer bij de klant leggen. We gaan niet de discounters achterna. Het prijsvergelijk in Foodlog geeft wat ons betreft geen realistisch beeld. Een actieweek bij Lidl wordt met ons reguliere assortiment vergeleken en bij teveel producten wordt er nog een appel met een peer vergeleken. Erg jammer en journalistiek onzorgvuldig. De nieuwswaarde lijkt belangrijker dan de inhoud. Wordt er deze week vergeleken, is 90% niet eens te vergelijken omdat het bij Lidl niet meer in de schappen ligt. Jammer dat dit heldere punt, waarin je ziet wie wel verantwoording neemt en wie voor korte termijn gaat, kennelijk geen nieuwswaarde heeft..."
 
Hij vervolgt: "We zijn geen partij van minder, minder maar juist van meer. We willen geen verschraling van onze gezondheid door een slechtere leefomgeving of slecht voedsel. De realiteit is nog steeds dat onze leefomgeving met grote stappen achteruit gaat en dat in veel Westerse landen de uitgaven aan gezondheidskosten hoger liggen dan de uitgaven aan voeding en het gat wordt jaarlijks groter. Bizar dat commerciƫle partijen met al hun kennis en budgetten door mogen gaan met geld verdienen over de rug van de klant en dat ze de rekening voor het niet nemen van verantwoordelijkheid doodleuk weer bij de consument terug leggen door hoge gezondheidskosten en belasting om de boel weer op te ruimen. Wij luisteren naar de klant en leggen neer wat ze vragen is de eenvoudige en stoere reactie vanuit de retail. In ons dagelijks handelen wenst Ekoplaza wel haar verantwoording te nemen zoals de komende tijd LKKRDR zal worden uitgelegd."
 
Voor meer informatie: edoes@udea.nl en www.ekoplaza.nl