Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"we merken dat klanten terugkomen voor merkproduct"

Gilad lanceert eigen merk: Chili Festival

Tholen - Met het lanceren van hun eigen merk Chili Festival en het vernieuwen van de huisstijl wil Gilad Produce meer onderscheid aanbrengen in de pepermarkt. "We zien dat klanten terugkomen voor merkproduct."

Het gaat goed met de pepermarkt. Er zijn steeds meer verschillende soorten te vinden, er is meer vraag naar en er is meer aandacht voor. De peper wordt met het jaar populairder vertelt Arjen Bouma die samen met Frank Mosterd de leiding heeft over Gilad Produce. "Het product wordt steeds bekender en dan komt er ook meer belangstelling voor. Ook de hete pepersoorten is men nu aan het ontdekken. Zeker dit seizoen loopt het makkelijk weg. En doordat het product bekender wordt, is er vanuit de retail ook meer vraag naar. Dat zie je terug aan de diversiteit in verpakkingen en kleuren."




Gilad Produce levert inmiddels 12 jaar een compleet AGF-pakket. Pepers, paprika's en puntpaprika's zijn hun specialiteit. Het hele aanbod is afkomstig van eigen telers en het areaal groeit jaar na jaar. "Doordat we onafhankelijk opereren kunnen we met diverse klanten goede relaties opbouwen aldus Arjen,
En samen het meeste rendement uit de markt halen.

Eigen merk
Inmiddels is het zover dat de pepers hun eigen merk verdienen, vinden ze bij Gilad. "We merken dat het product gewaardeerd wordt en dat klanten het graag opnieuw willen kopen. Met een eigen merk kunnen we ons beter onderscheiden", vertelt Arjen. Dat zagen ze bij Gilad ook na de introductie van de Black Bullet, de donkere jalapeno peper die in 2014 geïntroduceerd werd. "Het product bevalt goed, klanten herkennen het merk en ze komen er specifiek voor terug. Dat gaan we ook met de pepers doen."




Er is gekozen voor een vrolijke en speelse uitstraling onder de naam Chili Festival. Tegelijkertijd is de huisstijl van Gilad Produce als geheel opgefrist en ook de paprika-dozen kunnen binnenkort een update verwachten. "Omdat we alles van eigen telers halen, willen we graag dat ons product herkenbaar is", vindt Arjen. "En het is natuurlijk ook belangrijk voor onze klanten, omdat ze ons product makkelijker kunnen verkopen als het er gelikt uitziet. De eerste dozen zijn de deur uit en de reacties van de klanten zijn super. Samen met ons topteam bestaande uit Jan Mosterd en Joey Leeuwenburgh zijn wij meer dan klaar voor de toekomst. Neem snel een kijkje op onze nieuwe website en laat je verrassen door ons Chili Festival !"

Bekijk de nieuwe website hier.

Voor meer informatie graag contact opnemen met;
Arjen Bouma
Gilad Produce BV
Tel: +31 174 - 518530
Fax: +31 174 - 528502
Mobile: +31 6 – 15956003
e-mail: bouma@giladproduce.nl
website: www.giladproduce.nl