Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
fotoreportage ledenbijeenkomst Agro Businessclub Westland

Voor Tom Coronel kan het niet snel genoeg gaan

Tholen - Eigenlijk verschilt racen niet zo veel van ondernemen, vindt Tom Coronel. Het vereist van hem in ieder geval de zelfde zaken: snelheid, doorzettingsvermogen en de continue wil om de beste te zijn. Gisteren vertelde hij op de Agro Businessclub Westland hoe hij het aanpakt. "Als het kan, dan wil ik het."

Tom Coronel is gewend om te strijden. Hij doet al decennia niet anders met zijn broer Tim. Vroeger in de klas, daarna op het circuit en tegenwoordig zelfs op weg naar de wintersport - altijd de drang om beter te zijn dan de ander, sneller te zijn dan de ander of verder te gaan dan de ander. "Wanneer het stopt, vragen ze thuis wel eens. Het stopt niet. De strijd moet eerlijk zijn, maar uiteindelijk kan er maar 1 winnen."



E-commerce
Ook in zijn zakelijke carrière heeft hij die drang. Op de Agro Businessclub gisteren in Naaldwijk vertelde hij de toegestroomde ondernemers hoe hij daarmee in de e-commerce aan de slag gaat. "Als het kan, dan wil ik het. En als het moeilijk is, dan wil ik het al helemaal - want dan heeft de rest het niet." Zijn visie leidde hem van het online verkopen van kinderstoelen en koffie naar verschillende webshops onder de naam Create2Fit, die hij aan Wehkamp verkocht en uiteindelijk vorig jaar met gekelderde cijfers weer terugkreeg. "Het draaide om excellsheets en managementvergaderingen", verklaart hij de teloorgang van de winkels. "Terwijl je juist die drive, die snelheid als onderneming nodig hebt."

Snelheid
"Business modellen veranderen continu. De wereld verandert sneller dan je denkt", verklaart hij zijn hang naar dynamiek, snelheid en verandering. "Kijk naar Albert Heijn, de groei van pick-up points. De helft van de winkeloppervlakte is straks overbodig. Of ga rond half 7 's avonds de weg op in Amsterdam en zie hoeveel scooters en bezorgfietsen er rondrijden. Het zijn nieuwe vormen van zaken. De behoefte aan jullie product verdwijnt niet, maar business modellen veranderen wel. Ga daarmee aan de slag."

Socials
Tom Coronel bouwde zijn webwinkels mede dankzij social media fors uit. Op dat gebied heeft hij nu in ieder geval ook een grote tip: video. "Youtube is de één-na-grootste zoekmachine ter wereld en over een paar jaar zijn ze de grootste. Mensen lezen niet, ze kijken. Het is de nieuwe wereld waar je in mee moet gaan." Daar speelt hij zelf ook handig op in, laten de tientalen productvideo's zien die op zijn webshops staan. "Altijd een verkoper paraat. 24 uur per dag, 7 dagen per week. Terwijl ik op de bank zit, in bed lig, adviseer ik tegelijkertijd tientallen mensen onze apparaten te kopen."

Na de presentatie van Tom werd er uitgebreid gegeten en geborreld in Naaldwijk Bekijk de fotoreportage hier.