Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nederlandse paprika's onder Dutch Valley merk op Chinese markt

In 2015 kregen Nederlandse paprika's toegang tot de Chinese markt en vorig jaar juli werden de eerste volumes geëxporteerd. Een coöperatie van zes Nederlandse coöperaties heeft een exportvergunning gekregen, waaronder Best of Four, The Greenery, Harvest House, Van Nature en ZON. De paprika's liggen nu in de Chinese winkels onder het label Dutch Valley.





Het exportprogramma wordt gecoördineerd door de FVO die eveneens verantwoordelijk was voor het organiseren van de markttoegang. Nederland is het eerste en vooralsnog enige land dat paprika'slevert aan de Chinese markt. China zelf is 's werelds grootste paprikaproducent. 

De paprika's worden geëxporteerd onder het nieuw opgerichte Dutch Valley merk. Er wordt in China al gesproken over Zhichun Zhimei, ofwel 'Natural Beauties'.






Commercieel aan de slag
Na de succesvolle proefzending van 25 pallets in juli 2016, worden de eerste commerciële volumes van het nieuwe paprikaseizoen een dezer dagen op de Chinese markt verwacht. 

In supermarkten in Shanghai en Guangzhou werden speciale promotie-evenementen georganiseerd ter ere van de lancering van dit nieuwe premium merk. Het merk wordt uitgerold door vier Nederlandse distributeurs: Staay Food Group, Global Green Team, Levarht en The Greenery, met wie FVO China samen zal werken om de Chinese markt verder te ontwikkelen.






Publicatiedatum: