Bloggers krijgen tomatencursus
"Foodbloggers zijn voor de groentenketen een belangrijke doelgroep", weet community manager Annelies Blauwkamer van Love My Salad, het door Rijk Zwaan geïnitieerde social salad network. "Zij kunnen op een persoonlijke en laagdrempelige manier de consument benaderen en vormen met hun toegankelijke recepten en aantrekkelijke presentaties een bron van inspiratie. Veredelaars, teeltbedrijven, maar bijvoorbeeld ook chef-koks, kunnen deze doelgroep faciliteren met kennis en verhalen. Deze bijeenkomst was dan ook echt een win-winsituatie."
Passie overbrengen
De bloggers werden getrakteerd op een inspirerende tomatenworkshop bij een exclusief restaurant in Rotterdam, waar de tomaat in allerlei bereidingen werd gepresenteerd. Zelfs het kroontje van de tomaat werd in een geurig poeder omgezet. Daarna verplaatste de groep zich naar het Westland waar zij al varend op een ouderwetse schuit een stukje geschiedenis te horen kregen over de Nederlandse tuinbouw. Ook werd er aangemeerd bij LEMA tomaten, waar telers Rob van Marrewijk en Ruud Leerdam hun passie voor de duurzame tomatenteelt goed over wisten te brengen. De dag werd afgesloten in Hoek van Holland met een workshop op de Big Green Egg en een salad challenge voor alle food bloggers.
"Tomaat lijkt een standaard product", besluit Wim van den Berg van Prominent. "Maar er valt zó veel over te vertellen en er zijn zó veel soorten en bereidingen! Een cocktailtomaat is bijvoorbeeld de ideale saladetomaat. Consumenten zijn zich daar niet altijd van bewust en ook voor food bloggers ging er vrijdag een wereld open. Inmiddels staan de eerste blogposts online en hopen we met deze 'Partnership on a plate' weer een push te hebben gegeven aan de populariteit van de veelzijdige tomaat."
Voor meer informatie:
Prominent
+31(0)174 525 660
info@prominent-tomatoes.nl
www.prominent-tomatoes.nl
Rijk Zwaan
Burgemeester Crezéelaan 40
2678 KX De Lier
T +31 174 532 300
rijkzwaannederland@rijkzwaan.nl
www.rijkzwaan.nl