Het bedrijfsresultaat (REBITDA) steeg met 7,0 procent tot 145,7 miljoen euro. De nettowinst daalde evenwel van 17,0 miljoen tot 0,7 miljoen euro. De daling van de nettowinst werd veroorzaakt door éénmalige kosten gerelateerd aan de herfinanciering. Als dit niet wordt meegerekend zou de nettowinst zijn gestegen tot 21,9 miljoen euro.
De schuld nam af van 382,9 miljoen euro tot 324,2 miljoen euro.
- De Fresh-divisie verbeterde met € 3,8m dankzij omzetgroei in kernmarkten en verbeterde marges in de logistieke activiteiten, gedeeltelijk tenietgedaan door het tekort aan volumes in Q4, die de operationele hefboom beïnvloedde, alsook de activiteiten in de UK.
- Long Fresh toonde een sterke verbetering van € 4,9m dankzij het verbeterde portfolio management, vooral in Frozen, algemene volumegroei, alsook efficiëntieverbeteringen. Dit werd gedeeltelijk tenietgedaan door slechte weersomstandigheden en blijvende prijsdruk binnen Prepared
- Horticulture's winstgevendheid verbeterde verder dankzij een betere productmix alsook kostenbeheersing, waardoor de marge steeg tot 13,2%