Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samskip bestelt eenenvijftig 45 voet containers

Het bewijs dat een nieuw type koelcontainer de groei van de temperatuur-gecontroleerde volumes van Samskip stimuleert, werd begin mei in Rotterdam geleverd toen de multimodale operator 51 extra lichtgewicht units 45 voet containers toevoegde aan zijn vloot.

Verbeterde functies
De elektrische reefercontainers die in China worden gebouwd en in de Rotterdam Shortsea Terminals geleverd worden, hebben dezelfde platte binnenvoering waar Samskip voor het eerst voor koos in 2014. Het ontwerp resulteert in containers die lichter, sterker en gemakkelijker schoon te maken zijn dan de conventionele units, terwijl ze zich lenen voor een vlotter laadproces, aldus Samskip.

Johan Vogelaar, Samskips manager multimodale diensten, legt uit dat het tarragewicht per unit is verlaagd van 5.990 tot 5.760 kilogram, waardoor de ladingcapaciteit groter wordt. "Deze nieuwe reefers zijn van binnen ook vijf centimeter breder dan een normale 40 voet container, waardoor bredere pallets en verpakkingen mogelijk zijn", zegt hij. "Dit is een bijzonder belangrijk voordeel voor fruit- en groentenverladers."

Elke unit bevat een generatorset 'Thermo King Magnum Plus', ontworpen voor langeafstandstransport van diepgevroren, gekoelde of verwarmde ladingen in een temperatuurbereik van -30 tot +30 graden Celsius.

Track & trace-apparaten
Er zal track & trace-managementsoftware worden gebruikt om de op een sensor aangesloten reeferunits van 45 foot container op afstand te controleren en te bedienen tijdens hun transport in heel Europa, en tijdens de opslag in de terminal.

"De nieuwe reefers maken verder een uitgebreid netwerk mogelijk en bieden een duurzame en kosteneffectieve oplossing met een betere kwaliteitsborging voor de temperatuurgecontroleerde en bederfelijke goederen", aldus Vogelaar. "Bovendien is het isolatiemateriaal dat gebruikt wordt 100% non-CFC (cyclopentaan), in overeenstemming met onze milieuvriendelijke bedrijfsnormen."

Voor meer informatie, neem contact op met:
Eva Rademaker-de Leeuw
Samskip
Tel: +31 88 400 1174
Eva.Rademaker@samskip.com
Publicatiedatum: