Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe uitbreiding voor Canadese teler

Aardbeien, tomaten en sla van Mucci

Aardbeien moeilijk te produceren
Twee jaar geleden introduceerde Mucci Farms bij wijze van pilot zijn in teeltkassen geproduceerde aardbeien: Smuccies. "We hebben nog niet eens een heel jaar voltooid, maar toch geloof ik dat dit de toekomst is," zegt Bert Mucci van Mucci Farms. "We werken samen met twee Nederlandse aardbeientelers, Ton Bastiaansen en Joost van Oers. We hebben het twee jaar lang zelf geprobeerd, maar kregen het niet goed voor elkaar. Aardbeien zijn het moeilijkste product om in teeltkassen te produceren. Je moet hier zoveel kennis voor hebben en die kennis hadden we niet. De samenwerking met Ton en Joost heeft voor een enorm verschil gezorgd," aldus Mucci. 

Smuccies werden in het vorige seizoen met een grote uitbreiding commercieel gelanceerd. Het bedrijf gaat in dit seizoen ook uitbreiden in Kingsville, Ontario, waarmee het totale areaal aan aardbeien in kassen neerkomt op iets minder dan 10 hectare. "Deze uitbreiding zal niet alleen onze status versterken als grootste aardbeienteler van Noord-Amerika. Het zal ons ook helpen om onze doelstellingen te behalen met betrekking tot de lekkerste aardbeien van het continent. Verder komen we hiermee tegemoet aan de toenemende vraag naar schoon groente en fruit en bouwen we Mucci Farms op als een betrouwbaar merk voor de consument."


Jaarrond aanbod
Mucci denkt dat er veel vraag is naar in kassen geproduceerde aardbeien, omdat het een schoon product is. "Ze zijn veel schoner dan aardbeien die in het veld zijn geteeld. Je hoeft ze niet te wassen." Een ander voordeel is dat ze onafhankelijk van het seizoen beschikbaar zijn. "Met onze volgende uitbreiding gaan we een jaarrond aanbod krijgen," zegt Mucci. Ook zijn volgens Mucci de werkomstandigheden een groot oordeel van in kassen geteelde aardbeien. "Het plukken van aardbeien kost je je rug. In kassen daarentegen vindt het plukken van de aardbeien op anderhalve meter boven de vloer plaats. Dat zorgt voor verbeterde omstandigheden voor onze stafleden," aldus Mucci. 

Dagelijkse oogst van 30.000 kroppen sla
Naast de uitbreiding van het areaal voor aardbeien werkt Mucci ook aan zijn productie van sla. "We begonnen anderhalf jaar geleden met ons merk Naked Leaf Living Lettuce," zegt Mucci. "We gaan onze kassen uitbreiden tot 2,5 hectare, waarmee we 30.000 kroppen sla per dag kunnen produceren."

Naked Leaf Living Lettuce bestaat uit traditionele botersla met frisée-rassen, die zijn geteeld in een geautomatiseerde en hypermoderne hydroponische teeltkas.

Het product hoeft niet te worden gewassen. Het wordt rechtstreeks vanuit de kas verpakt en getransporteerd. "De reden waarom dit product zo populair is, is omdat het de retailers zekerheid geeft," zegt Mucci. "We produceren deze sla het hele jaarrond. We produceren 365 dagen per jaar zo'n 30.000 kroppen sla per dag. Voor een inkoper van een keten is dat superbelangrijk. We maken hun werk hierdoor gemakkelijker."

Naked Leaf Living Lettuce is zowel met als zonder wortel verkrijgbaar. Ze worden geleverd naar de voorkeuren van de retailpartners, die zich daarbij baseren op feedback van de consument. 

Cherto-areaal uitgebreid van 0,4 hectare tot 4,4 hectare
Naast aardbeien en sla houdt Mucci Farms zich ook bezig met het telen en vermarkten van cherry-tomaten onder het merk Cherto Gourmet Cherry Tomatoes on The Vine. "We hebben vorig jaar een kleine proef gedaan en besloten uit te breiden tot 0,4 hectare. Volgend jaar gaan we echter Cherto-tomaten telen op 4,4 hectare, wat gaat gebeuren in Kingsville." 

"Wat uniek aan de Cherto is, is dat het een kleine tomaat is, die aan de tak blijft om de smaakte behouden. Ook heeft deze tomaat een hoge Brixwaarde. De Cherto doet het erg goed, maar er is veel voor nodig om succes te hebben in de tomatensector."

Er zijn volgens Mucci veel andere telers in de glastuinbouw die producten van hoge kwaliteit telen. Uiteindelijk komt alles neer op goede samenwerking tussen telers en retailers en een geweldige service en uitvoering.


"Het is belangrijk dat je doet wat je zegt dat je gaat doen. We hebben het merendeel van onze activiteiten opgezet door in alle stappen van het proces nauw samen te werken met retailpartners. Dat loopt van experimenteren met nieuwe variëteiten voor specifieke retailers tot samenwerken in marketingteams. We zijn trots op hoe we met onze partners geweldige relaties hebben opgebouwd en dat we de beste service en producten van de sector kunnen leveren," zegt Mucci tot slot.

Contact:
Bert Mucci
Mucci Farms
Publicatiedatum: