"Wij geloven rotsvast in de meerwaarde van tussenpersonen"
Tussenpersonen
"Op dit moment leveren we de Coeur de Boeuf en San Marzano tomaten in onze nieuwe verpakking. Als we andere nieuwe mooie producten tegenkomen, gaan we die zeker ook in deze verpakking steken. De doos ligt al in verschillende Italiaanse supermarkten. Omdat hij zo opvallend is onderscheiden we ons duidelijk van Italiaanse producten." Hij geeft aan dat ze veel goede relaties hebben in Italië. "Leveren aan retail gaat in Italië via groothandelaren - de tussenpersonen. Op die manier bewijst elke schakel in de keten haar waarde. Wij geloven rotsvast in de meerwaarde van tussenpersonen. Zij hebben die kennis in huis die wij nog niet hebben. We hebben ook bewust gekozen om geen bedrijfsnaam op de verpakking te noteren en onszelf als merk in de markt te zetten. Dat werd ons afgeraden. Als het goed gaat, wordt onze naam automatisch aan de verpakking gelinkt. Lachend: als het minder goed gaat, hopelijk niet."
Tom geeft aan dat ze als Alegriafruit heel flexibel zijn. "Gabriel en ik zijn op elkaar ingespeeld en communiceren direct. We gaan samen in op de vragen van de klant. Daarnaast hebben we alles in eigen beheer, ook de logistiek. Voor de komende jaren zien we veel kansen. Een voorbeeld is zachtfruit. Tijdens de Macfrut werd heel positief gereageerd op de bramen en frambozen. Wij hebben veel waardering voor onze Belgische telers. Zij doen erg hun best om prachtige producten te maken. Daarom is het onze plicht om dit zo goed mogelijk te vermarkten. Wij zoeken het beste van het beste en gaan voor tevreden klanten én producenten."
Voor meer informatie:
Tom Vande Capelle
Gabriël Ghita
Alegriafruit
Oostnieuwkerksesteenweg 101
8800 Roeselare - België
www.alegriafruit.be
gabriel@alegriafruit.be
tom@alegriafruit.be