Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groente- en peulvruchtenfabrikant maakt stap naar koelschap

HAK lanceert bonenburgers

Groenten- en peulvruchtenfabrikant HAK zet een stap in de beweging naar meer plantaardig eten. Ze introduceert een Hollandse bonenburger, een pittige linzenburger en een zwarte bonenworst. Deze zitten niet ingeblikt of achter glas, ze liggen in het koelschap. De 100% plantaardige en vegetarische producten zijn 16 dagen houdbaar en vanaf 15 mei 2017 bij supermarktketen Jumbo verkrijgbaar. 



Foodtrends
De bonenburgers en –worst zijn 100 procent plantaardig en gemaakt van peulvruchten en groenten. Ze bevatten geen smaakversterkers of conserveringsmiddelen. De vleesvervangers passen binnen de foodtrends: plantaardig, gezond, zonder onnodige toevoegingen en zijn een alternatief voor vlees. Nicole Freid, directeur marketing en innovatie: "Nederlanders eten relatief weinig peulvruchten ten opzichte van Zuid-Europese consumenten. Wij willen Nederlanders hierbij helpen: de bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten. Bovendien inspireren we hen om zelf ook met bonen aan de slag te gaan. Aan de binnenkant van de verpakking vinden consumenten recepten om zelf een bonenburger te maken."

Stijging peulvruchtenconsumptie 
HAK ziet de omzet in peulvruchten voor het derde jaar op rij sterk stijgen. De afgelopen 12 maanden steeg de omzet met 14%. Dat kwam onder meer door de grote "bonen erbij" campagne met Herman den Blijker en diverse innovaties zoals een heel programma bonen en bonenschotels, verpakt in de bij consumenten populaire stazak. Daar voegt HAK nu met de burgers en worst drie nieuwe bonenproducten aan toe.
Voor het eerst in het 65-jarige bestaan brengt het bedrijf een serie producten op de markt die niet in het conserven- maar in het koelschap te vinden zijn. Ze zijn ontwikkeld in samenwerking met topkok Herman den Blijker en Schouten Europe, marktleider in vegetarische producten en vleesvervangers in Nederland. De Hollandse Bonenburger, Pittige Linzenburger en Zwarte Bonenworst zijn per twee stuks verpakt (2x100gram). De consumentenadviesprijs is €2,99.

Klik hier voor het factsheet

Bron: HAK
Publicatiedatum: