Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Hippe metamorfose Lizzy's Nieuwe Oogst

"Ik schuim regelmatig grote steden af om trends te spotten"

Tholen - De groentenwinkel van Lizzy's Nieuwe Oogst is voor veel kleinhandelaren in België en Nederland een toonbeeld van succes. Toch heeft eigenaresse Annemie onlangs besloten de winkel een complete metamorfose te geven. "Het ligt nu eenmaal in mijn aard om steeds bij de beste en de meest vooruitstrevende te willen zijn in mijn vakgebied", legt ze uit. "Het is een passie die niet in te tomen valt. Overal waar ik kom, ben ik bezig met mijn vak en vind ik ideeën die ik wil omzetten in mijn winkel." Ze is van mening dat het in de AGF-sector belangrijk is om trends te blijven volgen. "Ik schuim regelmatig Parijs, Londen en Amsterdam af om nieuwe dingen te spotten."



Jongeren over de drempel
De groenten- en fruitconsumptie bij de jeugd houdt Annemie ook al heel lang bezig. "Het broeide al langer om in mijn winkel een soort van gezonde snoep- en snackhoek te creëren om zo meer jongeren over de drempel te krijgen. Als papa en mama zeggen: "Ik ga naar Lizzy", dan wil ik dat de kinderen opspringen uit hun zetel en zeggen: "Wacht! Ik ga mee!" Op die manier leren jongeren op regelmatige basis kennismaken met lekkere groenten en fruit en wordt het voor hen een gewoonte om langs te gaan bij de groenten- en fruit specialist. Vandaar de nieuwe verbouwing."


 
Nieuw product Romyo
Ze geeft aan dat de opkomende trend van yoghurt als gezond tussendoortje de doorslag heeft gegeven. "Ik zag daar meteen een hip en trendy product wat ik met lekker fruit en vers bereide toppings kon opmaken. Frozen yoghurt is dan weer heel erg in en zo is mijn nieuw product geboren, genaamd 'Romyo'. Dit is een beker met gespoten magere - maar toch romige - yoghurt en hippe, lekkere fruittoppings! Het lijkt op 'frozen' yoghurt maar dan niet bevroren. Ik heb er meteen een naam en logo laten voor ontwerpen. Het is nu volledig mijn eigen product", geeft ze trots aan. "Samen met Dik Vogelaar van Look at Fresh ben ik op zoek gegaan naar de juiste ingrediënten. Het heeft me een volledig jaar gekost om dit te ontwikkelen."



Nieuwe hoek

Romyo is een gezonde, lekkere en hippe hongerstiller. "Dit product past volledig in de nieuwe trend van eten: niet drie, maar vijf keer per dag. Het product prijkt nu in onze nieuwe hoek, inclusief een gigantisch aanbod aan gesneden fruitbekers, slaatjes, smoothies en saladebowls in een trendy stijl met echte neonverlichting. Het was een hele uitdaging en ik ben er super trots op! En vooral…de jeugd reageert met leuke reacties op facebook en Instagram. Ik voel dat mijn opzet zal slagen en dat doet deugd!"



Fijne vleeswaren voorverpakt

Ze geeft aan dat er iets anders moest wijken om deze hoek te creëren en dat werden na lang wikken en wegen de fijne vleeswaren in bediening en de traiteurtoonbank. Fijne vleeswaren worden nu voorverpakt verkocht. Dat is een hele verbetering want ik ben ervan overtuigd dat voorverpakte charcuterie veel verser is dan datgene dat al enkele (of meerdere) dagen half aangesneden in de wandkoeling ligt. Wat de traiteurafdeling betreft wordt nu alles na het bereiden onmiddellijk in eigen atelier verpakt per portie in een milieuvriendelijke verpakking. Het zal een beetje wennen zijn voor de klant, maar vroeger kochten ze ook alles per portie dus dat maakt nu geen verschil. Daarnaast krijgen ze meteen de houdbaarheidsdatum en alle ingrediënten mee op het bijhorende etiket."



Passie
Dit jaar bestaat 'Lizzy's' 30 jaar. Annemie is zeer tevreden en besluit: "Met een vernieuwd logo en een vernieuwde winkel wil ik onze klanten laten weten dat ik nog steeds met evenveel passie de zaak run en hen graag blijf verwennen in onze leuke, hippe en lekkerste groenten- en fruitwinkel van de toekomst!"

Voor meer informatie:
Lizzy's Nieuwe Oogst bvba
De Merodedreef 151
2260 Westerlo
Tel. 014/54.53.44
Fax. 014/54.24.45
info@lizzys.be
www.lizzys.be
Facebook: www.facebook.com/lizzysnieuweoogst
Instagram: www.instagram.com/lizzysnieuweoogst