"Komende jaren 100 hectare uitbreiding"
Ketenmanagement en Trademarketing
Naast producten van topkwaliteit ziet DOOR trademarketing en ketenmanagement als de manier om waarde toe te voegen in de keten. Onze marketeers investeren veel in het opbouwen van markt-, schap en shopperkennis, aldus Jan Opschoor. Samen met de klant overleggen om het rendement in de categorie te verbeteren. Concepten ontwikkelen om de consument te verleiden op de winkelvloer. Ook de Rabobank ziet kansen in het waarde toevoegen met een volledig assortiment, effectieve marketing, gemaksproducten, onderscheidende verpakkingen,etc.
Jaarrond compleet assortiment
Om te kunnen produceren waar de markt om vraagt worden nieuwe productielocaties gebouwd of bestaande locaties uitgebreid. Hierdoor groeit het areaal binnen DOOR de komende jaren met 100 hectare. Daarnaast streven alle merken ernaar om jaarrond te leveren. Greenco en Prominent leveren jaarrond door belichting. Het belichte areaal van Prominent is afgelopen jaren gegroeid tot 157 ha. Purple Pride onderzoekt voor het derde jaar het jaarrond telen van aubergines door een belichtingsproef in de demokas. SweetPoint levert jaarrond product door samenwerkingen aan te gaan in Zuid Europa.
Ontwikkeling van ondernemer naar onderneming
Rabobank pleit voor organisatievormen, die zorgen voor robuuste ondernemingen. Binnen DOOR zijn al diverse voorbeelden van vergaande samenwerking tussen leden, door exploitatie en/ of eigendommen onder te brengen in één bedrijf. Tijdens het bezoek van de Rabobank is hierover uitgebreid gediscussieerd.
Voor meer informatie:
DOOR
Honderdland 131
2676 LT Maasdijk
Tel: +31 (0) 174-286 237
info@doorpartners.nl
www.doorpartners.nl