Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jan Opschoor, DOOR:

"Komende jaren 100 hectare uitbreiding"

"Groei is nodig om continu aan de marktwensen te voldoen. Niet alleen groei in jaarrond beschikbare hoeveelheden, maar juist ook groei in de professionalisering van de marktbenadering. Trade marketing en ketenmanagement zijn de manieren om waarde toe te voegen aan je product", aldus Jan Opschoor, directeur van producentenorganisatie DOOR. Hij ziet veel overeenkomsten in de visie van DOOR en de sectorvisie van de Rabobank. Onlangs bezocht het expertiseteam glasgroente van de Rabobank DOOR en Telersvereniging Prominent om de visies met elkaar te bespreken. De grootste algemene deler in beide visies is het door ontwikkelen tot een professionele producentenorganisatie met voldoende omvang om te produceren waar de markt om vraagt.



Ketenmanagement en Trademarketing
Naast producten van topkwaliteit ziet DOOR trademarketing en ketenmanagement als de manier om waarde toe te voegen in de keten. Onze marketeers investeren veel in het opbouwen van markt-, schap en shopperkennis, aldus Jan Opschoor. Samen met de klant overleggen om het rendement in de categorie te verbeteren. Concepten ontwikkelen om de consument te verleiden op de winkelvloer. Ook de Rabobank ziet kansen in het waarde toevoegen met een volledig assortiment, effectieve marketing, gemaksproducten, onderscheidende verpakkingen,etc.

Jaarrond compleet assortiment
Om te kunnen produceren waar de markt om vraagt worden nieuwe productielocaties gebouwd of bestaande locaties uitgebreid. Hierdoor groeit het areaal binnen DOOR de komende jaren met 100 hectare. Daarnaast streven alle merken ernaar om jaarrond te leveren. Greenco en Prominent leveren jaarrond door belichting. Het belichte areaal van Prominent is afgelopen jaren gegroeid tot 157 ha. Purple Pride onderzoekt voor het derde jaar het jaarrond telen van aubergines door een belichtingsproef in de demokas. SweetPoint levert jaarrond product door samenwerkingen aan te gaan in Zuid Europa.

Ontwikkeling van ondernemer naar onderneming
Rabobank pleit voor organisatievormen, die zorgen voor robuuste ondernemingen. Binnen DOOR zijn al diverse voorbeelden van vergaande samenwerking tussen leden, door exploitatie en/ of eigendommen onder te brengen in één bedrijf. Tijdens het bezoek van de Rabobank is hierover uitgebreid gediscussieerd.

Voor meer informatie:
DOOR
Honderdland 131
2676 LT Maasdijk
Tel: +31 (0) 174-286 237
info@doorpartners.nl
www.doorpartners.nl
Publicatiedatum: