Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerking Ortolanda van start

Vanaf vandaag gaan de Nederlandse radijskwekerijen Cornelissen Fresh Food, Coolbergen en de Italiaanse radijskwekerij Ortolanda officieel verder als 'Ortolanda'. Met de vernieuwde huisstijl bekrachtigen de bedrijven hun jarenlange, intensieve samenwerking en gaan zij onder één naam verder de toekomst in.



Nieuw logo in Italiaanse sferen
Cornelissen Fresh Food uit Melderslo en Coolbergen uit Oude-Tonge richtten in het jaar 2000 de radijskwekerij Ortolanda op in Borgo Grappa te Italië. Vanaf 1 mei 2017 gaan de drie bedrijven onder één naam verder: Ortolanda. De samenwerking resulteert in Europa's grootste bedekte producent van verschillende soorten bosradijs, losse radijs, verpakkingen, sorteringen en technieken. Op de drie locaties wordt er in totaal jaarrond 400 ha radijs geteeld. Daarbij wordt minimaal gas verbruikt en ingezet op duurzaamheid door het telen op zonne-energie.

Italiaanse uitstraling
"De bezegeling van de inmiddels 17-jarige samenwerking tussen de radijskwekerijen vroeg om een collectieve uitstraling waarin Ortolanda zich verder kan ontwikkelen", laat het bedrijf weten. "Een uitstraling die de positionering en ambities van het bedrijf benadrukt, zoals de belangrijke teeltlocatie in Italië."

In de huisstijl zijn deze elementen terug te zien door de kleuren rood en groen, die behalve aan een rode radijs met frisgroen blad doen denken, ook de kleuren van de Italiaanse vlag symboliseren. De twee halve cirkels zijn twee C's, afkomstig van de families Cornelissen en Coolbergen. "Het karakter van het logo richt zich nog meer tot de grootste doelgroep van Ortolanda; de retailer", vertellen ze verder. De nieuwe stijl is volledig doorgevoerd en onder andere terug te zien in de nieuwe website, verpakkingen en het transport. Onder de overkoepelende naam 'Ortolanda', worden de verschillende locaties vanaf vandaag aangeduid als 'Ortolanda Melderslo', 'Ortolanda Oude-Tonge' en 'Ortolanda Borgo Grappa'.


Sneak-preview op de Fruit Logistica dit jaar. Op de foto Monique Cornelissen, Nora Ministeri, Ad Coolbergen, Rene Cornelissen en Willem-Jan Coolbergen.

Van sneak preview tot de lancering van de huisstijl
Nadat klanten en relaties van Ortolanda op de AGF-beurs in Berlijn afgelopen februari een voorproefje op de nieuwe huisstijl hebben gehad, is er (online) afgeteld naar de daadwerkelijke lancering van de uitstraling van vandaag, op 1 mei 2017. Inmiddels zijn alle relaties van de radijsproducent op de hoogte gebracht van de invoering van de nieuwe naam en uitstraling. 




Voormeer informatie:
Ortolanda
Publicatiedatum: