Maggi vervangt vlees voor groente
Op jaarbasis zegt Maggi ervoor te zorgen dat er in de Nederlandse huishoudens 840.000 kilo meer groenten wordt gegeten en 280.000 kilo minder vlees. Daarnaast geeft Maggi op een groot aantal verpakkingen ook variatietips om mensen te stimuleren een dagje zonder vlees te eten.
'Maggi Gaat Voor Goed'
Justijn Gombert, Business Executive Officer van MAGGI, onderdeel van Nestlé, is trots op de verbetering van de producten: "Het was tijd om open en eerlijk naar onszelf te kijken en dat hebben we gedaan. We gaan voor goed door meer groenten in onze recepten te adviseren, werken stap voor stap aan zoutverlaging, kiezen voor met zorg geselecteerde ingrediënten en zorgen voor veel minder uitstoot van CO2, Zero Water én Zero Waste in al onze fabrieken." MAGGI
Minder zout
Met de aanpassing wil Maggi zich richten op de trends om gezonder te eten door iets te doen aan de dagelijkse zoutinname. Ook kiezen ze voor simpelere ingrediëntenlijst. "Op dit moment geldt dit wereldwijd al voor 16% van de producten, in Europa in 25% en in Nederland in 28% van de producten. In 2020 is het streven 100% te hebben aangepast."
Nederlander kampioen snelkoken
Nederlanders blijken uit onderzoek kampioen snel koken te zijn: bijna 100% van de Nederlanders is binnen 30 minuten klaar met koken. Hiervan geeft zelfs 26% aan voor 'simpel en gemak' te kiezen, dat wil zeggen dat ze binnen 22 minuten klaar zijn. Daarbij houdt niet iedere Nederlander van koken of kan goed koken. Daarom wil Maggi eenvoudig te bereiden maaltijden voedzaam maken en kennis over voeding en koken verspreiden. 46% van de Nederlanders kan minder dan vijf gerechten uit het hoofd klaarmaken. Met de producten en nieuwe recepten wil Maggi meer variatie in de avondmaaltijd brengen.
De nieuwe verpakkingen liggen vanaf week 38 in de schappen van de supermarkt met het 'We Gaan Voor Goed' logo.
Voor meer informatie: www.nestle.nl