Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Pawel Rudnicki, Primavega

Torenhoge broccoliprijzen in Polen

"De aanvoer van groenten is momenteel krap," meldt Pawel Rudnicki van het Poolse exportbedrijf Primavega. Het binnenlandse seizoen zal binnenkort pas beginnen en in combinatie met de beperkte aanvoer uit Spanje en Italiƫ leidt dit tot torenhoge prijzen voor groenten zoals broccoli.



"In deze periode van het jaar is er in Polen doorgaans een sterke vraag naar broccoli maar vorig jaar speelde dit probleem niet. Iedereen vraagt momenteel om broccoli maar de voorraden zijn beperkt, wat zorgt voor problemen, niet alleen voor ons maar ook voor retailers. We hopen echter dat het probleem tijdelijk is en dat de markt snel stabiliseert. Over een paar weken zullen de eerste groenten van eigen bodem weer geoogst worden," vervolgt Pawel.



Met de Paasdagen voor de deur is de vraag naar botersla enorm. Consumenten kiezen steeds vaker voor deze slasoort in plaats van voor de traditionele ijsbergsla. Pawel vertelt dat zijn bedrijf van plan is de inkoop van botersla en prei te verdubbelen om aan de extra vraag rondom de feestdagen te kunnen voldoen. 

IJsbergsla is jarenlang favoriet geweest op de Poolse markt maar Pawel vertelt dat de markt voor deze slasoort verzadigd is en dat het product niet langer de eerste voorkeur heeft. Uit recente analyses blijkt dat de verwerkende sector interessanter is voor producenten. Naast ijsbergsla levert Primavega ook romaine, botersla, broccoli, bleekselderij, prei, radicchio, witlof, andijvie en babyspinazie. 

"We analyseren de AGF-markt voortdurende en proberen ons productaanbod af te stemmen op de wensen van consumenten. Dit betreft ons portfolio, het aanbod en de verpakkingen. We passen de hoeveelheden aan aan de veranderende behoeftes van de markt. Aangezien de consument steeds veeleisender en bewuster is van wat hij koopt, hechten we grote waarde aan de kwaliteit van onze producten," besluit Pawel.

Voor meer informatie:
Pawel Rudnicki
Primavega
Tel: +48 730 888 531
Email: p.rudnicki@primavega.com.pl
www.primavega.com.pl
Publicatiedatum: