Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Food&Beverage missie met focus op e-commerce naar Shanghai

Van 13 tot 18 mei organiseert het Ministerie van Economische Zaken / RVO Nederland een handelsmissie voor de Nederlandse levensmiddelensector naar China met de focus op de sterk opkomende e-commerce sector. Doel is contacten te leggen met de Chinese e-commerce platforms zoals Alibaba.

Online shoppen in China
Online shoppen voor levensmiddelen is in het moderne China veel verder dan in Nederland. In 2015 kocht de Chinese consument voor 589 miljoen USD aan levensmiddelen, een groei van 33,3 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Online shoppen wordt door de Chinese consument gezien als makkelijk, maar geeft ook eenvoudig toegang tot buitenlandse producten. Dit laatste is een enorme drijfveer aangezien het imago van Nederlandse levensmiddelen enorm hoog in China is en men op zoek is naar veilige producten.

Steeds meer leveranciers in Amerika en Europa spelen op deze trend in. De marketingstrategie en logistiek vraagt echter wel een andere aanpak ten opzichte van de traditionele retail met importeurs en winkelketens. Sommige bestellingen worden al buiten China ingepakt en rechtstreeks naar de klant gestuurd.

Nederland is na Frankrijk met 7,5 miljard de grootste levensmiddelenexporteur in de EU naar China.

De handelsmissie
Tijdens de handelsmissie wordt er kennis opgedaan van deze sector en worden er e- commerce platforms bezocht. Naast kennis zullen er ook one-to-one contacten worden gelegd met de betreffende inkoop en logistieke managers van de Chinese e-commerce bedrijven. Ook zal de levensmiddelen vakbeurs SIAL China worden bezocht.

Het Ministerie van Economische Zaken heeft de organisatie van deze missie toegewezen aan Phaff Export Marketing, waar meer informatie en het programma kan worden verkregen. Aan de handelsmissie zijn overigens geen deelnamekosten verbonden.

Het conceptprogramma
Twee weken voor vertrek zal er voor de delegatie een informerende
deelnemersbijeenkomst worden georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst zal de
delegatie voorbereid worden op de reis naar China en zal het definitieve
programma doorgesproken worden.

Zaterdag 13 mei 2017
  • 's Avonds vertrek vanaf Schiphol
Zondag 14 mei 2017
  • Aankomst in hotel in Shanghai
  • Eind van de middag missiebriefing & kennismaking
Maandag 15 mei 2017
  • Gehele dag seminar in de conferentiezalen van het hotel. In de ochtend presentaties over de Chinese e-commerce en het consumentengedrag. In de middag matchmaking en ontmoetingen met het Chinese bedrijfsleven. Ter afsluiting van de dag zal er netwerkdiner voor alle aanwezigen georganiseerd worden.
Dinsdag 16 mei
  • Bezoek aan twee e-commerce platforms met food focus.
Woensdag 17 mei
  • Bezoek aan SIAL Shanghai, aansluitend netwerkreceptie.
Donderdag 18 mei
  • Bezoek aan een e-commerce platform
  • Terugreis naar Nederland
Aanmelden kan hier.

Voor meer informatie:
Charlotte Mauritz
Phaff Export Marketing
T: 0321-387978
cm@phaff.com
Publicatiedatum: