Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Made in Germany': het meest geliefde herkomstkeurmerk ter wereld

Meer dan 43.000 consumenten in 52 landen hebben gekozen: volgens een actueel onderzoek is 'Made in Germany' het meest geliefde herkomstkeurmerk ter wereld dat geldt als synoniem voor kwaliteit en een hoge veiligheidsstandaard.

Telerscoöperatie Landgard heeft zich in de sectoren groenten & fruit en bloemen & planten precies aan dit thema gewijd. Zij zet zich in het kader van de campagnes 'Deutsche Gärtnerware' (gericht op bloemen en planten) en 'Deutschland schmeckt' (gericht op groenten en fruit) consequent in voor producten van Duitse teeltbedrijven en de productie in Duitsland. Armin Rehberg, bestuursvoorzitter bij Landgard: "Consumenten willen tegenwoordig weten waar de producten die ze kopen vandaan stammen. Niet alleen in de industrie, ook in de agrarische branche zijn er fantastische, innovatieve en kwalitatief hoogwaardige producten, die direct hier ter plaatse geproduceerd werden. Deze kwaliteitsproducten van Duitse telers zetten we met certificeringen doelgericht in het middelpunt met de twee campagnes 'Deutsche Gärtnerware' en 'Deutschland schmeckt'. Beide campagnes zijn een belangrijk onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie en steunen op de basis van onze meer dan 2.500 Duitse lidbedrijven."



Groenten en fruit uit eigen land – want 'Deutschland schmeckt'
Met de actie 'Deutschland schmeckt' zet Landgard afhankelijk van het seizoen de producten van Duitse telers doelgericht in het middelpunt (zoals momenteel bijvoorbeeld asperges, rabarber, appelen en tomaten). De campagne benadrukt de waarde van Duitse groenten en Duits fruit en bevordert zo op duurzame wijze de afzet. Voor consumenten zijn er talrijke goede redenen om voor Duitse producten te kiezen. Groenten en fruit uit de regio belanden zonder lange transportwegen sneller van de akker op het bord en zijn daardoor bijzonder duurzaam en vers. Omdat producten met het keurmerk 'Deutschland schmeckt' precies geoogst worden wanneer het hier in Duitsland het juiste seizoen voor is, zijn ze bovendien bijzonder aromatisch en intensief van smaak. Deze producten stammen uitsluitend van Duitse telers, waarbij het vaak om familiebedrijven gaat. Met de aankoop van producten met het keurmerk 'Deutschland schmeckt' leveren consumenten daarom ook een belangrijke bijdrage aan het behoud van het Duitse cultuurlandschap en traditionele landbouwbedrijven in Duitsland. De producten zijn te herkennen aan het 'Deutschland schmeckt'-logo op het etiket evenals aan een QR-code. Wanneer deze QR-code met de Smartphone gescand wordt, komt de consument op een website terecht die achtergrondinformatie over de campagne geeft.
Publicatiedatum: