Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"focus op maatoplossingen"

Twee trostomaten-centra voor Nunhems

Dit jaar introduceert Bayer twee Tomato On the Vine (TOV) Centers in Nederland en België. Op deze locaties presenteert Bayer zijn Nunhems trostomaatrassen.



De afgelopen drie jaar bezochten honderden vakmensen de Bayer demokas voor tomaten in 's-Gravenzande. Hier kon men de nieuwste ontwikkelingen in het rassenportfolio van Nunhems bekijken en trends bespreken. Voor komend jaar introduceert Bayer een nieuwe aanpak: de TOV centers op twee nieuwe locaties: bij De Bakker Westland in Kwintsheul (Nederland) en Tomato Masters in Deinze (België). Hier zijn Nunhems trial 1-, trial 2-, introductie- en commerciële trostomaatrassen te bekijken.

Samenwerking
Bayer heeft met de families De Bakker en Vlaemynck twee bedrijven gevonden die aansluiten op zijn filosofie over het telen van trostomaten. En het voordeel is dat het bedrijf zijn rassen kan laten zien op echte trostomaatbedrijven, waar teelttechnisch een trostomatenregime gehanteerd wordt. Bovendien krijgen de bezoekers ook het teelttechnische verhaal van de teler zelf te horen.

Maatoplossingen met Nunhems high-tech tomaten
De Bayer demokas was de afgelopen jaren populair, maar het is tijd voor een volgende stap. Rens Knieriem, Crop Sales Manager Tomato High Tech: "We beseften dat als we echt aan de wensen van onze klanten tegemoet wilden komen, we op maat gesneden oplossingen moeten gaan bieden, die verder gaan dan zaden." Daarom legt Bayer een sterkere focus op oplossingen die volledig zijn aangepast aan elke situatie en wensen van de teler en die veel meer omvatten dan rassen. "De nieuwe klantbenadering houdt in dat we niet meer ons volledige assortiment in één kas presenteren, maar dat we een zorgvuldige selectie maken van het relevante materiaal en ons concentreren op de mogelijkheden van dat materiaal", aldus Rens.

De faciliteit in 's-Gravenzande blijft de basis voor Bayer's klantactiviteiten in het Westland en voor de veredeling van sla-op-water. De tomatenkas zelf zal worden gebruikt voor de ontwikkeling van Nunhems high-tech tomaten onder kunstlicht.

Voor meer informatie:
Bayer
bayer.com
Publicatiedatum: