Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Paprikaseizoen komt weer op gang

Na een lange, donkere winter is het Nederlandse paprikaseizoen eindelijk op gang gekomen. "We hebben deze winter niet alleen gewerkt aan een gezonde teelt met de bekende vier kleuren, maar ook de organisatie is verder versterkt", aldus Arnaud van Dijk, teler/eigenaar van VD Holland en voorzitter van de samenwerking PapriCo. "Het is voor ons altijd het mooiste moment van het jaar als de eerste paprika's worden geoogst. En met de groene, gele, rode en oranje paprika's is ons kleurenpalet weer compleet".

Focus op innovatie
In PapriCo zijn meerdere professionele familiekwekerijen verenigd. Hun motto: samenwerken is het nieuwe groeien. De telers hebben allemaal hun eigen specialiteit. De nieuwe kassen, voorzien van geavanceerde hulpmiddelen, maken milieuvriendelijke teelt en duurzaam energiegebruik mogelijk.

Om een sterkere focus te leggen op productinnovatie en marketing is per januari Jürgen Ratelband aangesteld als Commercieel manager bij PapriCo. Hij heeft tot doel om de groeiambities waar te maken en PapriCo als leverancier van duurzaam geteelde paprika's beter te positioneren.



Jurgen Ratelband heeft een ruime ervaring in food waaronder divers internationale commerciële functies in verscheidene productgroepen zoals kaas, thee, seafood en AGF.

Gezonde teelt
Alle paprika's van PapriCo worden geteeld door telers die het Milieukeur certificaat hebben. Milieukeur is gebaseerd op een integrale benadering bij de verduurzaming van producten en diensten, met een gebalanceerde afweging tussen de verschillende duurzaamheidsthema's. De criteria van Milieukeur hebben daarbij betrekking op de hele levenscyclus van een product of dienst.

Coöperatie DOOR
PapriCo is lid van Coöperatie DOOR. Via exporteurs en serviceproviders vinden producten hun weg naar de retail en foodservice in heel Europa en daarbuiten. De focus van DOOR ligt op verkoop, marketing en innovatie van tomaten, (zoete punt) paprika's, aubergines, snackgroente en komkommers.

Voor meer informatie:
PapriCo
Honderdland 70
2676 LS Maasdijk
Tel: +31 (0) 174-286 237
www.PapriCo.nl
Publicatiedatum: