Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Horti Event

"Tap eens uit een ander vaatje"

Woensdag 8 maart werd voor de eerste keer het Horti Event georganiseerd voor tuinbouwondernemers uit Zuid Oost Nederland. Tijdens deze dag stonden inspireren en netwerken centraal. De inspiratie werd verzorgd door Louwe de Boer van Ekofish Group en André Köppen van het BrouwLokaal van Gulpener bierbrouwerij. De sprekers vertelden wat zij anders zijn gaan doen met vis en bier om duurzaam en onderscheidend te zijn in hun eigen sector.



Louwe De Boer komt uit Urk en vertelde vol passie hoe hij in 2000 de stap heeft durven maken naar duurzaam vissen op schol door middel van andere vistechnieken en betere schepen. De visketen en de markt dwongen De Boer om andere keuzes te maken. Ook was er lef nodig om in gesprek te gaan met het Wereld Natuur Fonds. Dit heeft geresulteerd in een samenwerking met het WNF om deze manier van vissen te promoten. De gehele vloot van De Boer vaart nu onder het duurzaamheidslabel Ekofish. Door deze manier van werken behaalt De Boer een beter rendement voor zijn vis. De Boer: "Ik kom uit een grote vissersgeslacht. Het is mijn plicht om te zorgen dat mijn zoon later ook nog kan vissen."



Het Horti Event was te gast in het BrouwLokaal van Gulpener bierbrouwerij. Gulpener is nog steeds een familiebedrijf en het Gulpener bier wordt gebrouwen volgens het 25 Miles principe. Dit houdt in dat 80 % van de ingrediënten die nodig zijn voor het brouwen van bier binnen 25 miles rondom de brouwerij komen. Hierdoor is er een sterke lokale betrokkenheid en een grote sympathie voor het merk Gulpener. Na de rondleiding door de brouwerij werden de smaakpupillen van de aanwezigen getest om te proeven welke verschillende soorten bieren men brouwt.

Voor meer informatie:
www.Horti-Event.nl
Publicatiedatum: