Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
onderzoek Hochschule Geisenheim en Chrysal

Verse bloemen geven verkoop groenten en fruit impuls

Een vers en gezond bloemenschap kan de verkoop van bloemen en planten tot 40% opschroeven. Dat blijkt uit een onderzoekt dat de Hochschule Geisenheim in samenwerking met Chrysal heeft gehouden. Bovendien blijkt uit hetzelfde onderzoek dat een vers bloemenschap ook het koopgedrag van de consument op andere afdelingen in de supermarkt positief beïnvloedt. Met andere woorden, er zou een correlatie bestaan tussen een bloemenschap en de verkoop van groenten en fruit en zelfs van brood en melkproducten. Bovendien zijn consumenten meer geneigd winkels met een levendig bloemenschap aan te bevelen dan een winkel met een dor ogend bloemenschap.



In het betreffende onderzoek werden 400 mensen uitgehoord over hun 'shopping behaviour'. Individuen werden in willekeurige volgorde foto's getoond van bloemenschappen in zowel puike als droevige staat. In combinatie met andere foto's van in de supermarkt te koop aangeboden waar, bleek dat zij, die foto's te zien kregen van verse bloemen, vaker de intentie hadden te kopen op de groenten en fruitafdeling. The "purchase intention" lag bij deze groep maar liefst 40% hoger. Ook bleken zij 15% vaker de betreffende supermarkt aan derden te willen aanbevelen. 

Chrysal biedt verschillende oplossingen voor het langer vers houden van bloemen en planten. Nieuw op dat gebied is de Aqua Pad en de Aqua Stick. De Aqua Pad is een sponsachtig matje van vezels dat water opzuigt en geplaatst wordt tussen de buiten- en binnenpot. Aldus vormt het een waterreservoir waar de plant naar behoefte uit kan putten. De Aqua Stick is een 'watering wick system', waarbij de plantwortels water opzuigen uit een reservoir zonder ooit droog te staan. Beide oplossing garanderen voldoende gehydrateerde planten, gaan waterverspilling tegen en voorkomen bovendien derving in het schap.

Op basis van de bevindingen uit het onderzoek, heeft Chrysal een tool ontwikkeld waar u kunt uitrekenen, hoeveel sales extra u zou kunnen genereren met hulp van de Aqua Pad en de Aqua Stick. Voor interesse kunt u contact opnemen via onderstaande gegevens.


Voor meer informatie:
Chrysal Benelux
Gooimeer 7
1411 DD Naarden
T: +31 (0)35 69 55 888
F: +31 (0)35 69 55 822
E: info@chrysal.nl
www.chrysal.nl
Publicatiedatum: