Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Mark Heemskerk, directeur AGF Detailhandel Nederland:

"Shell zet groentenman voor schut"

Tholen - De onlangs gelanceerde reclamecampagne voor Air Miles valt niet in de smaak bij ADN. Daarin negeert een klant als ze aan de beurt is de vriendelijke behulpzame groentenman. Wanneer hij haar aandacht heeft, vraagt ze om een pakje kauwgom. Oorzaak: de Miles & Me app van Shell. Mark Heemskerk, directeur van ADN, verzoekt Shell vriendelijk om het filmpje te verwijderen.

 

"In de eerste plaats zie ik de boodschap niet die jullie proberen uit te dragen en daarnaast vind ik dat in de boodschap de groentenman nogal 'voor schut' wordt gezet en dat stuit me tegen de borst. Onze leden zijn allen zeer hardwerkende ondernemers die al moeite genoeg hebben het hoofd boven water te houden in deze lastige tijd. Beter zou het zijn wanneer jullie de consument in beweging proberen te krijgen om airmiles te laten verzilveren aan gezonde voeding (i.p.v. een pakje kauwgom bij de groentenman). Onze ondernemers zouden naar alle waarschijnlijkheid heel anders reageren op de vraag van de consument in het filmpje in plaats van 'schaapachtig' te gaan lachen. Ik wil het dringende verzoek doen om dit filmpje van de website te verwijderen", schrijft Mark in een e-mail naar Shell.