Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Anti-gezond-eten-trend

Bloemkoolburger bij KFC

KFC kwam onlangs met een parodie op de trend van gezond eten met zijn 'clean-eating'-burger. De fastfoodketen voerde een social media campagne die de #cleaneating-burger promoot, waarin het broodje is vervangen door bloemkool, de mayonaise door amandelyoghurt en de steak door droge kip. Voor de stunt werd een fictieve blogger ingezet, Figgy Poppleton-Rice, die een duidelijke parodie was op bloggers die zich richten op gezonde voeding. KFC zette zelfs een Twitter- en Instagramaccount voor de blogger op met (neppe) gezonde recepten, waaronder tofu-energierepen en spinaziesalade met ijsblokjes. KFC kwam met het idee omdat consumenten volgens hen moe worden van de gezond-eten-trend. In feite gebruikten ze de campagne om een nieuwe burger aan te kondigen: de Dirty Louisiana. 

Publicatiedatum: