Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wie heeft er eigenlijk problemen met lelijke groenten?

Een nieuw globaal consumentenonderzoek, gebaseerd op de zelflerende algoritmes van Blue Yonder, een analytisch bureau, heeft aangetoond dat 73% van de consumenten geen probleem heeft met het kopen van groenten en fruit dat niet helemaal gaaf is. Daarnaast heeft Blue Yonder ontdekt dat 90% van de groentenverkopers denkt dat hun klanten dit soort groenten en fruit met korting zal kopen.

Het onderzoek van Blue Yonder heeft 2000 consumenten in het VK, de VS, Frankrijk en Duitsland gevraagd of zij imperfecte groenten en fruit zouden kopen en ontdekten dat 81% van de klanten van supermarkten of prijsvechters dit zou doen. Bij online shoppen, dat steeds populairder wordt, daalt dit percentage echter naar 52%. 

Het onderzoek liet zien dat 90% een korting nodig heeft om over de streep getrokken te worden Uit het onderzoek bleek ook dat 60% een korting van minstens 20% nodig heeft en van deze consumenten heeft 22% een korting van minstens 50% nodig. Matt Hopkins, Retail Industry Director: "Korting op imperfecte groenten en fruit helpt het afvalprobleem van de aanvoerketen op te lossen. Om echter substantieel bij te dragen aan afvalvermindering, moeten verkopers goed inzicht hebben wat de vraag naar hun producten precies is om de juiste balans tussen ´imperfecte en perfecte´ groenten en fruit te vinden."

Publicatiedatum: