Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsland: trend naar gezond snacken begint pas

Tomaten, appelen en peren zijn nog steeds erg geliefd. De trend gaat echter in de richting van snoeptomaten en de picknickappel, meldt de Duitse aid infodienst.

In het afgelopen jaar kochten de Duitsers per persoon 88,7 kg fruit voor 180,78 euro. Appelen en bananen waren daarbij favoriet. Verse groenten kochten zij 71,7 kg per persoon voor 173,54 euro. Zoals altijd was daarbij de tomaat favoriet. Wortelen en uien volgden op de tweede en derde plaats.

De 'Deutsche Gesellschaft für Ernährung' meldt in haar dertiende voedingsrapport echter een verdere afname van de groenten- en fruitconsumptie. Reclamemaatregelen lijken niet aan te komen bij de consument. Dieter Krauß, voorzitter van de 'Deutsche Fruchthandelsverband', zei hierover op de Fruit Logistica in Berlijn: "Het probleem is dat groenten en fruit niet de plaats innemen die ze in zouden moeten nemen." Appelen, peren en kool zijn "gewoon niet sexy genoeg". De levensmiddelenhandel neemt echter haar verantwoordelijkheid en moderniseert haar versafdelingen. De branche zou verder moeten werken aan emotie en reclametrends binnen deze productgroep.

Groenten en fruit worden inmiddels op de meest uiteenlopende manieren aan de man gebracht - als verwerkte producten en bijvoorbeeld 'to go'. Ook gezondheidsbewuste personen binnen de social media zorgen voor de verspreiding van een positief imago. Hans-Christoph Behr van de 'Agrarmarkt Informations-Gesellschaft' (AMI): "Men zou de consumptie echter niet naar de 'kilomentaliteit' moeten meten, dat is misleidend. Groenten en fruit zijn namelijk geen massaproducten". Zo zijn bessen de nieuwe trend. Deze worden echter niet in enorme hoeveelheden door de consument gegeten. Ook de slim verpakte snoeptomaten voor onderweg en de picknickappelen beginnen langzaam de consumenten te veroveren.
Publicatiedatum: